Adidas lanceert via Facebook nieuw spel

Adidas heeft in relatie tot de UEFA Champions League een nieuw spel gelanceerd: 'Danger Makes Legend'. Het spel is gelinkt aan het wereldwijde netwerk van Facebook. Idee van het spel is dat je vrienden of bekenden online uitdaagt in twaalf van Europa's grootste voetbalsteden waaronder Londen, Madrid, Milaan, Barcelona en Amsterdam. Ontwikkelingen in het spel worden zichtbaar via de eigen Facebook-pagina en gewonnen bekers & badges worden getoond op de accountpagina’s.

Als aanvaller kun je middels favoriete bewegingen je tegenstander verslaan en op die manier je territorium uitbreiden. Daagt iemand je uit? Kies dan een verdedigende tactiek en weer de aanval af. Door middel van een video worden drie battles uitgevoerd. De winnaar wordt eigenaar van de plaats waar de strijd plaats vond. Op deze manier is het mogelijk om een hele stad te bemachtigen. ‘Danger Makes Legend’ maakt onderdeel uit van het Facebook account ‘Adidas Football’ dat meer dan 2.5 miljoen volgers heeft. Adidas maakt op de pagina ook actuele koppelingen naar het spel. Bijvoorbeeld in relatie tot Tottenham Hotspur’s Gareth Bale; ‘A new F50 legend is born. Gareth Bale's speed was the difference in tonight's impressive win against the UEFA Champions League title holders. Fast Fuels Danger. Danger Makes Legend.’ Winnaars van het spel maken kans op een officiële Adidas Champions League bal gesigneerd door de 'Legend' uit de verschillende speelsteden. Adidas behoort overigens niet tot de hoofdsponsors van de UEFA Champions League. Dat recht is voorbehouden aan Mastercard, Sony, Ford, UniCredit, Play Station en Heineken. Adidas is wel betrokken als partner. Zo worden alle Champions League wedstrijden gespeeld met een Adidas bal. Het sportmerk is al sinds 1984 verbonden aan de UEFA onder meer als supplier van EK. Om het spel te spelen klik hier