Tribevine, nooit meer gevangen in een niche

Altijd al op zoek geweest naar dat specifieke product voor extreme outdoor climbing? Tribevine heeft de oplossing. Tribevine gebruikt de wisdom of crowds voor een overzichtelijke en betrouwbare review van specifieke producten voor extreme outdoor climbing & skiing. Nu ben ik geen fan van extreme climbing maar kan me voorstellen dat het een enorme zoektocht is om dergelijke specifieke producten op te zoeken, tegen elkaar af te wegen en uit te zoeken. Uren heen en weer springen van website naar website kan behoorlijk frustrerend zijn. Na zes maanden closed beta, waarin meer dan honderd professionals een groot aantal producten waardeerden, is het volgende week tijd voor de open beta. 

Tribevine is enorm interessant omdat alle relevante informatie overzichtelijk wordt weergeven. De bezoeker kan informatie over het product creëren, delen met anderen en waarderen. Tribevine heeft in totaal 162 partners (merken en webshops) die de website van producten voorzien. Tribevine is in 2008 opgericht door een team van vijf entrepreneurs onder leiding van Juho Risku. Onder andere oprichter van Visual Way Design en Helmi Technologies. Deze heren financieren momenteel het project. Een project met veel potentie. Over businessmodellen wordt echter niets los gelaten.

Bron: ArticStartup
Website: Tribevine
Twitter: Follow
Facebook: Fanpage
Youtube: Channel