Nike Shout geeft aanmoedigen een nieuwe dimensie

Het aanmoedigen van een fan is in het stadion niet zichtbaar. Hoewel een schreeuw en een handgebaar vaak boekdelen spreekt is het verhaal achter deze emotie niet zichtbaar of onduidelijk. Daar heeft Nike een oplossing voor gevonden: Nike Shout. Met Nike Shout is de fan in staat om real-time zijn of haar mening via social media en LED boarding in het stadion te verkondigen. Nike Shout integreert LED boarding met de Nike Football App op Facebook en Twitter #Hashtags. Het resultaat is een zichtbare mening voor de fan in het stadion en toename van 60% in de sociale interactie.

Toepasbaar op ieder evenement
Belangrijkste gegeven is dat het concept laagdrempelig is voor fans en toepasbaar is voor iedere (sport)wedstrijd of (sport)evenement. De LED Boarding kent een backchannel welke de berichten van Facebook en Twitter bundelt. Het bericht is voor 20 seconde zichtbaar in het stadion wat een maximaal resultaat van 400 berichten tijdens een wedstrijd zichtbaar maakt. De toename in sociale interactie is waar Nike Shout echt toegevoegde waarde biedt. Nooit eerder was het mogelijk voor fans om in het stadion real-time met elkaar in contact te komen. Het gevoel van samenhorigheid door de gezamenlijke beleving wordt zo enorm vergroot.

Testcase
In een test tijdens de ASIA Games afgelopen december zag de Nike Football App op Facebook een toename van 360.000 naar 560.000 fans. Zelfs Cesc Fabregas plaatst destijds een tweet. Zie in de onderstaande video het concept tot leven komen.