Crowdoptics: The connected fan

Crowdoptics is een augemented reality app die fans in staat stelt real-time informatie te vergaren over een onderwerp waar zij hun telefoon oprichten. Crowdoptics is in staat bewegende voorwerpen te volgen en deze te voorzien van real-time informatie. Fans richten hun telefoon op de actie en krijgen dan bijvoorbeeld een overzicht van highlights, real-time speler statistieken en berichten van andere fans.

 

 

Crowdoptics biedt behalve aan de fan ook vooral aan atleten, organisatoren, sponsoren en stakeholders kostbare nieuwe data en mogelijkheden om geld te verdienen aan foto’s die gemaakt zijn door fans. Door gebruik te maken van triangulation en GPS kan crowdoptics bepalen waar de meeste fans op dat moment naar kijken en waar zij foto’s en video’s van maken. Deze informatie wordt door gespeeld naar de organisator van het evenement die hier op kan inspelen. Denk aan marketing uitingen, exclusieve kortingen of tijdelijke aanbiedingen.


Crowdoptics zorgt er ook voor dat foto’s die fans maken ook de informatie en aanbiedingen overnemen die op dat moment in beeld zijn. En houd vervolgens ook bij hoe deze foto’s vervolgens weer verspreiden over diverse social networks. Dit bied adverteerders de mogelijkheid de voortgang van hun campagne en het effect er van te monitoren. Crowdoptics zorgt dus voor een hele nieuwe inkomsten bron voor sporters en sportevenementen.