Website communicatie: Waar is de banaan op de site van Burggolf?

Vorige week heb ik in mijn blog de website communicatie van de NGF behandeld. Deze week zal ik de site van een gerenommeerde commerciële golfpartij analyseren en verbeterpunten aangeven: Burggolf . Te starten met de vraag: Waar is de banaan op de homepage? De homepage van Burggolf geeft veel informatie over haar activiteiten. Burggolf heeft ook zeker aandacht besteed aan haar website. Er staat een kleurrijke banner op haar homepage. Maar zitten bezoekers van de site daarop te wachten? Waar is de banaan (hoofdtaak) op de homepage? Wat dient de bezoeker als hoofdtaak te volbrengen?

Taken op de website van Burggolf
Burggolf maakt het zichzelf zeer moeilijk door zoveel informatie op de homepage te plaatsen. Waarom plaatsen zij deze zeer specifieke informatie zoals bijvoorbeeld golfreizen niet op een dienstenpagina dieper gelegen binnen de site? Daarnaast is het niet duidelijk, wat de hoofdtaken op de site zijn. Welke hoofdtaken wil men communiceren naar de gebruiker? Zijn dat de greenfee mogelijkheden, business events of mogelijkheden om het GVB eenvoudig & snel te behalen?

Verbeterpunten
Burggolf site Burggolf dient allereerst in kaart te brengen welke 3-5 hoofdtaken zij willen communiceren richting de gebruiker. Bijvoorbeeld:
• Online teetijd reserveren
• Offerte business lidmaatschap aanvragen
• Offerte business event aanvragen

Daarnaast kunnen de volgende verbeterpunten positieve invloed hebben op de resultaten van de website:
• Voeg een opvallende button toe op de homepage. Bijvoorbeeld: 'Boek hier jouw teereservering'.
• Voeg een beschrijvende regel toe onder de site titel Burggolf: ' Specialist in golf - en business events'.
• Plaats het merendeel van de content op de homepage naar dieper liggende pagina's. Dit maakt de homepage een stuk overzichtelijker.

Samenvattend
Burggolf heeft veel content op haar website staan. Zij hebben ook echt aandacht besteed aan het design van hun website. Nu dienen zij de volgende stap te zetten. Mijn advies is om duidelijk de 3-5 hoofdtaken van de site. Dan zal er meer rendement gehaald worden uit de website!

Dit artikel is tevens verschenen op Golfopinie