Sanoma Media zoekt aanvallende middenvelder

Sanoma Media is op zoek naar een 'aanvallende middenvelder in printmedia'. In het cluster Sport worden magazines, websites en apps gemaakt voor de merken NUsport, Helden, Fiets, FietsActief, Procycling, Golfers Magazine (en Golf.nl), Zeilen, Hockey.nl, Hoefslag, PaardenSport en Paard & Leven. Voor de marketingafdeling Sport zijn ze op zoek naar een Productmanager (fulltime) voor de titels NUsport en Helden

NUsport is het multimediale topsportmerk van Sanoma. NUsport bestaat uit het wekelijkse magazine, de website, mobiele site en iPhone App en wordt spoedig aangevuld met de Android App en iPad App. NUsport vecht op het podium van grootste sportmediamerken van Nederland. Sanoma Media is met NUsport mediapartner van NOC*NSF.
Helden Magazine maken we in samenwerking met oprichters Frits & Barbara Barend. Samen brengen we vijf keer per jaar een unieke uni-sex sportglossy uit waar kwaliteit en creativiteit bovenaan staan.

De functie
Als Productmanager Print ben jij verantwoordelijk voor alle marketingactiviteiten van de twee genoemde merken t.b.v. de printproducten en Line & Brand Extensions (LBE’s). Specifieke aandacht bij beide titels vormt de B-to-B-markt waar de Productmanager de (creatief) inhoudelijke aanvulling is bij onze salesafdeling en deze opereert in het zenuwcentrum tussen redactie en commercie.

De werkzaamheden
• Stelt jaarlijks uitgeefplannen op en zorgt voor uitvoering hiervan.
• In samenwerking met Productmanager Online bouwer van de merken. De vraag waar we met NUsport/Helden over 1, 2 en 3 jaar willen staan is een continue inspiratie voor je.
• Afzet en omzet van printproducten van de merken zijn een belangrijke waarde; abonneewerving, abonneebehoud en losse verkoop zijn prioriteit. Je stemt strategie en actieplannen af met centrale abonnee- en trademarketing en zorgt hierbij voor (strategische) input vanuit titelmarketing. Uitvoering ligt grotendeels bij centrale afdelingen.
• Zoekt resultaatgedreven en proactief naar oplagemogelijkheden en commerciële kansen waaronder nieuwe LBE-activiteiten. Hieronder vallen (o.a.) ook Duck Out (i.s.m. Disney) en uitvloeisels van ons partnership met NOC*NSF waaronder het Olympisch Magazine of activatieprogramma’s met de PINS of Suppliers.
• Bent van waarde met creatieve inhoudelijke vertalingen van sales-vraagstukken en schuift met gemak aan in een strategisch klantgesprek. Je legt gemakkelijk contacten in sport en media.
• Aanspreekpunt voor centrale (marketing/communicatie)afdelingen, redacties en sales.

Jouw profiel
• Ruime ervaring in marketing, media en sport
• Commercieel gericht met gevoel voor content • Communicatief ijzersterk
• Gedreven en initiatiefrijk, je combineert strategie met uitvoering
• Verantwoordelijk en kwaliteitsbewust
• Ondernemend, innovatief en creatief

Heb je interesse?
Stuur dan je sollicitatie voorzien van een curriculum vitae voor het einde van november 2011 per e-mail naar
Bram van der Leij, Marketingmanager Sport, via bram.vanderleij@sanomamedia.nl.
Voor meer informatie bel je 088 – 751 8086.