Super Bowl goes social

Verenigde staten, sportevenementen en social media begint steeds meer een drie-eenheid te worden. Nu de twee finalisten (de NY Giants en The Patriots) van de Superbowl XLVI bekend zijn maakt de organisatie ook bekend dat naast Radio, TV en Internet ook Social media gecoverd zal worden vanuit een social media commando center, een team dat bestaat uit 20 personen die 15 uur per dag bereikbaar zijn. Naast het monitoren van alle berichten zal het team ook de bezoekers de juiste tips geven waar zij kunnen parkeren, de leukste attracties kunnen vinden en informeert bij mogelijke rampen.

De organisatie verwacht een toeloop van ongeveer 150.000 mensen op de wedstrijddag in en rond het stadion. In de aanloop van de finale worden diverse events rond het stadion georganiseerd om zelf de experience te ervaren om een ‘echte’ football star te zijn in de Super Bowl Village. Deze ontwikkeling is niet alleen belangrijk voor de fans van de Super Bowl maar ook zeker voor de adverteerders die een kapitaal betalen voor een spotje rond deze wedstrijd.

“Social media is just how people interact now,” zegt Taulbee Jackson, CEO van Raidious

Het social command center zal bestaan uit:

Nine 40″ Samsung HD monitors on Control wall
One 46″ Samsung HD monitors on conference wall
Four 40″ Samsung HD monitors on Control wall
Nine 27″ Apple Cinema Displays
Over 150 square feet of networked screen real estate
iPad/iPhone control of all monitor sources across all screens
Over a mile of Ethernet cable Working space for up to 30 people
Private conference room
Three private interview suites
Six Raidious Control workstations (with monitors)
10 “touchdown” stations (without monitors)
Steelcase furniture Apple hardware Six network-accessible Mac Minis
12 “sound cone” speakers (overhead, routable to video source)
Three Cisco HD cable units Control 4 Automation System (iPad/iPhone control)
Wyrestorm 16×16 HDMI switcher /Furman Power/Mid-Atlantic Racks
24 wired Ethernet access points
Two discrete 802.11n WiFi networks



Volg nu al de Super Bowl op:
Twitter
Facebook
Superbowl XLVI

Bron: Mashable, NFL
Beeld: Soshable, AISmedia