Sport App Award een jaar later: RaboSport

Een jaar geleden mochten RaboSport OS2010, Amstel Teamlink, Hockey.nl en Runtrainer als eerste de Nederlandse Sport App Award in ontvangst nemen. Met de tweede editie in aantocht blikken we samen met de ontwikkelaars en experts Gonny (iPhoneclub) en Dimitry (AndroidWorld) terug. Wat waren de reacties? Welke ontwikkelingen zien zij op 'sport app-gebied'? Hebben ze tips? Vandaag het derde deel met RaboSport.

Wat waren de reacties na de Award?
Veel positieve reacties. Omdat de apps veel worden gebruikt door onder andere collega's en andere mensen uit de sportwereld. Met name op het feit dat we elk jaar weer door ontwikkelen werd positief gereageerd

Hoe heeft RaboSport (en apps in het algemeen) zich het afgelopen jaar ontwikkeld?
Wij hebben 2011 echt gebruikt om meer interactie voor de sportfan te bewerkstelligen online maar vooral ook in onze apps. Onze User Generated Content Now platformen zijn geïntegreerd in de apps en we hebben de stap naar Android gemaakt voor Cycling. Door Now ook naar de mobiele telefoon te brengen kunnen onze fans de laatste foto's en tweets van sporters zien maar er ook op reageren. Ze kunnen natuurlijk ook zelf vanuit de app iets posten

Welke tips hebben jullie voor de genomineerde van dit jaar?
Als je al genomineerd bent heb je het natuurlijk al goed gedaan dus tips zijn niet nodig. Maar dan toch twee kleine tips: focus op de gebruiker en het maken van verbindingen van de content.

Boy Sleddering - RaboSport

Wat vinden de experts?


Dimitry Vleugel - AndroidWorld
Rabo heeft een goede naam op het gebied van de sport. De RaboCycling app die ik nu op mijn telefoon heb werkt wel maar mag zeker een update krijgen. De indeling is ouderwets en de snelheid van de app laat te wensen over.

Gonny van der Zwaag - iPhoneclub 
Rabobank heeft al meerdere sportapps van hoge kwaliteit uitgebracht. Voor de Olympische Spelen maakten ze een app, waarmee de verrichtingen van het Nederlandse team overzichtelijk te volgen waren. Je kreeg push applicaties wanneer jouw favoriete sport op tv was, waardoor de app voor een grote doelgroep interessant werd en daadwerkelijk iets toevoegde. Heel wat mensen zaten op de bank met hun iPad op schoot naar de tv-beelden te kijken. De app slaagde erin om de Nederlanders meer bij de Olympische Spelen te betrekken én de naam van de sponsor was voor iedereen duidelijk, zonder opdringerig te zijn.