In oktober 2011 lanceerde Olympique Marseille de tweede versie van zijn officiële app voor mobiele toestellen. De omschrijving in de app store liegt er niet om. De app is in deze ronde duidelijk "verrijkt".
Marseille speelt daarmee in op de stijgende trend van "content marketing bij sportclubs". Qua content zit het alvast goed, het is een rijk gevulde app. Op het vlak van "usability" zit het ook goed door de simpele navigatie. Maar te weinig zaken zijn "sharable". De app kost trouwens 0,79 euro. En bij Marseille omschrijven ze dat als "het laagste bedrag binnen de App Store"... Bekijk de belangrijkste schermen op de fotoslider onderaan. Les grandes nouveautés de la V2:
Wat maakt de app zo goed?
Voornaamste tekortkomingen:
Een leuke game (quiz, prediction etc.) ontbreekt.
De app biedt nog te weinig "sharing" mogelijkheden aan.
De app is niet 100% up-to-date wat transfers betreft.
Als je het helemaal goed wil doen, zou er binnen het besturingssysteem een mogelijkheid moeten zijn om de laatste veranderingen aan de selectie ook door te voeren binnen de app. Lucho vertrekt naar zijn club van herkomst, Porto, maar hij staat gewoon nog tussen de aanvallers van Marseille. Misschien is dat al ver doorgedreven, maar toch...