Australian Open: de cijfers

De Australian Open kreeg met een gevecht van 5 uur en 53 minuten een spetterende finale. De cijfers zijn minstens zo indrukwekkend. Gemiddeld keken er in Australië 1,86 miljoen mensen naar de Australian Open met pieken tot zelfs 4 miljoen. Met 686,006 bezoekers werd er een nieuwe record gezet, in 2010 waren dit er 653,680. Ruim 700 mensen van de media (journalisten, fotograven en cameramannen) deden in 41 landen over 295 verschillende media verslag van het evenement. Online kreeg de website 44 miljoen bezoekers (13 miljoen unieke) die gezamenlijk 287 miljoen pagina's bekeken. De Facebook pagina kreeg meer dan 613,000 likes en in de looptijd van het evenement is het aantal followers op Twitter verdubbeld naar 82.000. De iPhone app is meer dan 664.000 keer gedownload en de Android app meer dan 100.000 keer. Voor de thuisblijvers was er 846.000 uur aan video materiaal om te bekijken. Om de spelers en de staff heen en weer te rijden van en naar Melbourne Park legde de KIA's in 40.000 ritten 350.000 kilometer af. Onder andere de rit van verliezend finalist Rafael Nadal kwam terug in de onderstaande commercial. Hierin stelde de fans hem tijdens de rit naar Melbourne Park een aantal interessante vragen.