InfostradaLive breekt door de 35.000 volgers

Recentelijk verkoos Elsevier ze tot één van de 60 Twitteraccounts die je zou moeten volgen en binnenkort vieren ze het twee jarig bestaan: @InfostradaLive. Hoe heeft de Twitteraccount zich het afgelopen jaar ontwikkeld en wat maakt ze zo uniek? SPORTNEXT sprak met Anders Dielessen, drijvende kracht achter de Twitteraccounts van Infostrada Sports Group.

2010 - Twitter nog in de kinderschoenen
In maart 2010 startte Infostrada Sports Group met de Twitteraccount @InfostradaLive. Via de Twitteraccount werden volgers op de hoogte gehouden van relevante sportfacts & figures. Gedragen door het WK voetbal in Zuid-Afrika nam het aantal volgers in de zomer enorm toe. Dat terwijl Twitter in Nederland toen nog in de kinderschoenen stond.

Nu Twitter zijn hoogtijdagen viert en met zoveel verschillende sporten (en doelgroepen) werd de roep om gesegmenteerde sportfeitjes steeds groter. Inmiddels heeft Infostrada Sports Group een kleine tien Twitteraccounts variërend van de Zomer- en Winterspelen tot aan Rugby en specifiek landelijk nieuws voor Nederland, Denemarken en Noorwegen. Zo kunnen ze de sportliefhebbers beter bedienen met relevant nieuws.

“We zagen dat niet alle volgers van InfostradaLive perse geïnteresseerd waren in feitjes over rugby of schansspringen. De aparte twitteraccounts voorzien in die behoefte.”


Relevantie en timing
Afhankelijk van de relevantie is de timing. Veel sportwedstrijden en evenementen vinden plaats in het weekend waardoor ook de Twitteraccount in het weekend actiever is dan doordeweeks. Toch proberen ze iedere dag relevant nieuws te twitteren. Een mooi voorbeeld daarvan is 'On this day', waarbij feiten uit de sportgeschiedenis van precies een x aantal jaar geleden worden gedeeld.

“Relevantie en timing maken of breken het succes van een tweet.“

Activeren
Door de jaren heen zijn de volgers van InfostradaLive geactiveerd met leuke acties. Zo kunnen de volgers iedere vrijdag in een Vraag & Antwoord-sessie vragen stellen waarna Infostrada ze vervolgens opzoekt in hun database. Ook de sportquiz (waarbij de eerste met drie goede antwoorden een presentje won) was erg populair.

Shorty Awards
Inmiddels zijn alle Twitteraccounts van Infostrada Sports Group gezamenlijk goed voor ruim 55.000 volgers en dus is het tijd om te meten met de internationale grootmachten op Twitter. @InfostradaLive maakt kans op de Shorty Award maar kan niet zonder de stem van het publiek. Stem daarom voor 17 februari op InfostradaLive in de categorie soccer via ShortyAwards.com/InfostradaLive.