Budweiser claimt hockey

Budweiser Canada lanceerde recent een schitterde campagne. Dit is van het beste dat ik de laatste jaren zag... Twee teams van hockey amateurs werden aangesproken om deel te nemen aan een kleine documentaire. Heel gewone ploegen, die wekelijks hun wedstrijden spelen en die erg fanatiek met hun sport en alles eromheen bezig zijn. Uiteraard wil Budweiser deze passie voor de sport claimen! Het idee:

Budweiser bezorgt amateur hockeyers een uitzonderlijke ervaring!
De hockeyers werden gefilmd onderweg naar de wedstrijd, in de kleedkamers, tijdens de opwarming, tijdens de wedstrijd... De wedstrijd gaat gewoon van start, met het normale aantal toeschouwers - erg herkenbaar voor amateur voetballers, basketters, volleyballers in België en Nederland -. MAAR na een tiental minuten stroomt de zaal plots vol met ruim 600 enthousiaste fans. Je ziet de hockeyers eerst verbaasd opkijken, maar dan gaan ze volledig op in deze unieke belevenis! Kijk en oordeel zelf:

Via teaser video's wordt eerst rumour around the brand / campaign gecreëerd. De hockeyers komen aan bod, een stukje user generated content... De campagne wordt viraal verspreid, Facebook, Twitter, YouTube etc. Een sponsorship activation van het beste in zijn soort! Check een overzicht van de communicatie en sociale interactie in de andere blogpost die ik hierover publiceerde.