Sponsormarkt bedraagt in 2014 meer dan $45 miljard

In 2011 vertegenwoordigde de sponsormarkt een totale waarde van $40 miljard en in 2014 loopt dat zelfs op naar $45 miljard waarin voetbal de grootste speler is. In het afgelopen jaar steeg de totale waarde van de sponsorships binnen het voetbal met ruim $2.7 miljard, meer dan de helft van de Olympische Spelen, zij hadden $1.275 miljard. De totale waarde van sponsorships voor de NFL komt op de derde plek, zij stegen met $1.085 miljard.

Met name het sponsoren van atleten wordt steeds populairder. Daar waar het percentage in 2008, 2009 en 2010 met 7% gelijk bleef schoot het in 2011 omhoog naar 13%. Cristiano Ronaldo spant de kroon met Castrol ($9 miljoen), gevolgd door David Beckam met Engelse supermarktketen Sainsbury's ($6.4 miljoen). Grote verliezer is Tiger Woods, zijn sponsoren Accenture, Gatorade en Gillette zegden hun sponsorship op.