What’s New? Coca onthult Olympische campagne

Om de week goed te beginnen bundelen we op maandag de nieuwtjes die te klein zijn voor een bericht, maar te groot om voorbij te laten gaan. Met deze week de Olympische campagne van Coca Cola, online buzz van sponsorgiganten Mastercard en Visa, Linsanity, Nike Plus en een samenvatting van de reacties op de nieuwe Sidekick van Eredivisie Live.

Move to the Beat
Coca Cola heeft in aanloop naar de Olympische Spelen de eerste beelden van de campagne laten zien. Mark Ronson en Coca Cola zijn de hele wereld over gereisd om het verwachtingsvolle geluid van sport vast te leggen. Dit heeft geresulteerd in de onderstaande commercial, Move to the Beat of London 2012.

Sponsorgiganten Mastercard & Visa
De twee grootste credit card organisaties wereldwijd zijn tevens twee grote spelers op de sponsormarkt, maar over welke wordt er online het meest gesproken? Visa is tot en met 2014 één van de zes partners van het WK) en Mastercard is sinds 1994 en in ieder geval nog voor drie seizoen de officiële sponsor van de UEFA Champions League. Uit onderzoek van Havas Sports & Entertainment blijkt dat Visa en het WK meer dan drie keer zoveel online gesprekken veroorzaken dan Mastercard met de Champions League. De onderstaande grafiek laat goed zien hoe de pieken in de online gesprekken zijn verbonden aan evenementen zoals het WK in Zuid-Afrika en de finale in het Wembley Stadion tussen Barcelona en Manchester United.

#Linsanity genereert meert tweets dan president Obama
Het zal de liefhebber van basketbal niet zijn ontgaan, de linsanity is losgebarsten in de Amerika. Met zijn uitzonderlijke prestatie is hij in een week tijd meer dan 2.5 miljoen keer genoemd op social media. Daarmee is hij niet alleen verreweg het meest besproken binnen de NBA maar zelfs meer dan president Obama. Volgens Forbes is Jeremey Lin $15 miljoen waard.

Nieuwe fitnesscoach en basketball trainer
Met nog een aantal maanden tot de Olympische Spelen is er een nieuwe fitnesscoach in de Nike Training App. Shawn Johnson (Goud op de Olympische Spelen) begeleid je vanaf maart in 15 minuten door de rek en strek-oefeningen.

Het zal de meeste sportliefhebbers niet ontgaan zijn, de lancering van Nike+ Basketball en Nike+ Training. Met de sensoren in de schoen is het mogelijk om alle bewegingen te meten en te synchroniseren met de Nike+ app. Basketbalster LeBron James gaf zijn visie op Nike+ Basketbal.


Reacties op de nieuwe Sidekick van Eredivisie Live