Rodania doet beroep op wielerfans voor nieuwe tune

Sinds de jaren ’50 staat Rodania in het Vlaamse wielergeheugen gegrift, dankzij hun wereldbekende wielertune. Aanvankelijk schalde er enkel gesproken reclame door de luidsprekers, maar die was niet altijd even verstaanbaar. De oplossing was een typisch en herkenbare geluidtune in te voeren. De inspiratie daarvoor vond de horlogefabrikant bij Beethoven en zijn vijfde symfonie. Julie Haspeslagh, marketing manager bij Rodania: ‘Vandaag ademt de tune pure nostalgie uit voor de oudere generaties, maar dit is niet altijd het geval bij de jongeren. Vandaar dat het tijd is voor vernieuwing.”

En daar willen ze nu samen met Het Nieuwsblad en Flanders Classics iets aan veranderen: het doel is de aloude en wereldvermaarde Rodania wielertune ‘Tadadadaaa’ in een nieuw kleedje te steken, waarvoor ze rekenen op de mening van zoveel mogelijk Vlaamse Wielerfans. Op de website van Het Nieuwsblad geven ze tot 12 maart de kans aan bezoekers om te kiezen tussen één van de drie vernieuwde tunes, en op de dag van de Ronde Van Vlaanderen zal de nieuwe tune dan gelanceerd worden.

Zeer slim gezien van Rodania om op deze manier te connecten met wielerfans, de link met het wielrennen te versterken én de merkbekendheid op peil te houden (of zelfs te verhogen)!