Arsenal gaat Location Based-Marketing introduceren

Sponsoring van een sportclub is regelmatig eenrichtingsverkeer en uit balans, het merk geeft geld aan de club en krijgt daarvoor advertentieruimte in het stadion en het programmaboekje. Als je echt veel betaalt kom je op het shirt of krijgt het stadion jouw naam. Tijdens de Mobile World Congress in Barcelona sprak Rupert Daniels - Partnership development director van Arsenal - over Location-based marketing. De bedoeling is om de fans contextueel relevante aanbiedingen te doen. Naast het aanbieden van club tenues kan je ook een aanbieding krijgen om een testrit te maken van de nieuwe Citroen bij de dichtbij zijnde dealer bij jouw in de buurt.

Arsenal gaat investeren en in een state of art CRM systeem en daarbij behorende strategie om maatwerk interactie op de locatie waar de fans op dat moment zijn.

“If brands give fans something they really appreciate, it has a halo effect and makes fans of Arsenal feel much better towards our partners and sponsors so we always make sure whatever we do is heavily vetted to drive value.” Rupert Daniels

De huidige partners van Arsenal zijn: shirt en stadion sponsoren Nike en Emirates, , Carlsberg, Citroen, O2, Lucozade Sport, EA Sports en Indesit. Deze vorm van marketing blijft maatwerk. De emotie van de fans kunnen welk moment anders zijn zoals afgelopen zondag bij PSV. Als PSV afgelopen zondag haar fans een aanbieding had gedaan van een van de partners was het afbreukrisico niet te overzien. FC Twente had kunnen inhaken met een six-pack van Grolsh.