What’s New? Fans kiezen ontwerp voor seizoenskaart NEC Nijmegen

NEC Nijmegen is een actie op Facebook gestart waarbij de fans het ontwerp van de seizoenskaart voor komend seizoen mogen kiezen. De fans kunnen tot en met 16 maart stemmen en hebben de keuze uit vier ontwerpen. Eerder mochten de fans ook al via Facebook het ontwerp van het nieuwe shirt kiezen. Verder in What's New? Onder andere: Winstprognose van Adidas stelt teleur, meer dan 200 wedstrijden via Facebook en interviews via Soundcloud. 

Persoonlijke Twitter in het scherm tijdens vrije worpen
Tijdens een basketbal wedstrijd tussen Georgia en Kentucky bracht ESPN de persoonlijke twitteracount in beeld tijdens vrije worpen. Geen probleem, maar aangezien het hier ging om college basketball kwam direct oproep voor educatie aangezien er regelmatig Twitterschandalen zijn binnen het college basketball. Kentucky bracht later naar buiten dat de spelers vooraf waren ingelicht en dat ze hebben meegewerkt aan het leveren van de informatie.

Winstprognose Adidas stelt teleur
Afgelopen week kwamen de sombere resultaten van Adidas voor het vierde kwartaal naar buiten: de winstprognose stelde teleur en de keurs van Adidas daalde. De nettowinst van Adidas is licht gestegen van 736 miljoen naar 770 miljoen. Analisten gingen echter uit van een nettowinst van 780 miljoen. De omzet zal dit jaar groeien met 5 tot 9 procent. Als gevolg van het bericht daalde de keurs tot 3,8 procent om vervolgens te herstellen tot een min van 2,69 procent.

Interviews op Soundcloud
De NBA heeft voor de interviews na de wedstrijden gebruik gemaakt van Soundcloud. Via de website van de NBA waren de interviews gemakkelijk te beluisteren, te embedden en te delen via social media. Onderstaand de interviews.

Meer dan 200 wedstrijden via Facebook
ESPN gaat vanaf deze week meer dan 200 basketbal wedstrijden live streamen over Facebook. Het is daarmee de eerste keer dat het grootste sportmedia bedrijf in de wereld naar het grootste sociale netwerk gaat om live content te leveren.

“We believe in making content available to sports fans wherever they are and choose to consume.”

Paneldiscussie social media en de Olympische Spelen
In aanloop naar de Olympische Spelen wordt het gebruik van social media meer en meer besproken, ook in paneldiscussies. Tijdens het congres #Socialympics spraken atleten, kranten, Olympische sponsoren en de Britse overkoepelende sportorganisatie – Britisch Olympic Association – over het gebruik van social media tijdens de Olympische Spelen van Londen. Een paneldiscussie met interessante inzichten. 


NBC sluit partnership met Youtube
Om de ruim 3600 uur aan sport wereldwijd te tonen heeft de NBC een partnership gesloten met Youtube. De partnership houdt in dat de speler beschikbaar zal zijn via de branded website NBCOlympics.com. Later verduidelijkte de NBC dat Youtube niet de officiële partner is voor de video-on-demand features, maar enkel de technologie levert voor de videospeler. Niet alle evenementen worden live gestreamd, dit wordt afgestemd met de andere kanalen (kabel, digitaal of online). Over het programma is nog niets naar buiten gebracht.