Al 600 ambush marketing cases voor Londen 2012

De Olympische zomer komt steeds dichter- en dichterbij en daarmee wordt de kans op ambush marketing ook steeds groter. De organisatie van de Olympische Spelen in Londen (LOCOG) heeft daarom contact gezocht met Twitter om ervoor te zorgen dat er op social media gebied geen ambush marketing plaatsvindt. Met sponsordeals die in de vele miljoenen lopen (zoals Coke, Visa en McDonald's) wil LOCOG ervoor zorgen dat social media niet als springplank worden gebruikt door andere partijen om mee te liften op de wereldwijde impact van de Olympische Spelen. Een van de eerste voorbeelden daarvan is het feit dat alleen Olympische sponsoren promoted-tweets mogen kopen onder relevante hashtags zoals #London2012. Er zouden inmiddels al ruim 600 ambush marketing cases bekend zijn en de organisatie is niet van plan om dergelijke acties toe te laten. Ze kondigde aan hard op te treden.

"The London Organising Committee of the Olympic Games (Locog) will be taking a zero tolerance approach to ambushing, it is essential that businesses are aware of what is deemed to be ambushing and what the ramifications will be of being identified as a ambusher."