Logo van Amerikaanse San Jose Earthquakes komt tot leven

De San Jose Earthquakes en Aurasma, een augmented reality platform, werken samen om het team logo en ander promotiemateriaal een “cross media experience” te geven. Met de technologie willen ze de fans dichter bij het team brengen. Met behulp van de app, verandert voor de ogen van de fans, het logo in een video van topscorer Chris Wondolowski gevolgd door highlights van de wedstrijd. Ook als het San Jose Earthquakes -logo wordt gescand, of het nu een magneet op een koelkast is, op een poster in een slaapkamer of iemand met een spelers trui, kunnen de fans hoogtepunten te terugzien en krijgen ze toegang tot exclusieve promoties.

De video's, een zogenaamde "Aura" en promoties zullen in de loop van het seizoen veranderen om de fans engaged te houden. Tijdens de wedstrijden worden spelerskaarten uitgedeeld waarop de spelers staan afgebeeld dmv de app komen de spelers tot ‘leven’ en vertellen oa over hun carrière en hobbys’.

"This partnership with Aurasma brings entertaining, interactive media to our club and allows our fans to connect with our players in revolutionary ways."



Met dank aan: Martijn Klein