SM&O Summit: Voorbeschouwing met Bob van Oosterhout

Volgende week is het dan eindelijk zover, de zesde editie van de SMO Summit. Tijdens deze editie delen experts en ervaringsdeskundigen hun kennis over de “de nieuwe Sportconsument”. Wie is de nieuwe sportconsument en hoe kan u of uw organisatie inspelen op deze veranderen consument?. In voorbeschouwing op de SMO Summit hebben we Bob van Oosterhout van Triple Double Sportmarkting gevraagd naar zijn verwachting. Het beloofd wederom een nóg betere editie dan vorig jaar te worden.

Voorbeschouwing
Bob van Oosterhout, Sportmarkteer en Sponsor Personalty van het Jaar 2010, is directeur/oprichter van het sportmarketingbureau Triple Double . Met zijn expertise vanuit sportsponsoring zal hij de bezoekers vertellen hoe ze de nieuwe sportconsument kunnen bereiken en hoe ze op de veranderingen in kunnen spelen.

Wat verwacht je van de SMO Summit met veel sportieve, energieke maar ook kritische studenten?
In tegenstelling tot andere congressen, verwacht ik veel vuurwerk en energieke discussies. Veel interactie tot op het scherpst van de snede. 

Waarin verschilt de SMO Summit voor jou ten opzichte van andere congressen?
Om te beginnen is dat de professionele aanpak, prima communicatie en de moderne manier van vermarkten. Daarnaast zal het publiek ongetwijfeld geanimeerder (want jonger) zijn dan bij de gemiddelde congressen. Maar dat is een voorgevoel.

Waar wil je tijdens de SMO Summit vooral de nadruk op gaan leggen?
Ik zal met name vanuit de optiek van een sportmarketeer kijken naar de moderne consument, waarbij sportsponsoring (-marketing) steeds meer thematisch wordt opgebouwd en ingevuld, maatgesneden worden aangeboden en platte doelstellingen als naamsbekendheid opbouwen secundair worden..

Kun je een tipje van de sluier oplichten?
Nog niet, geduld is een schone zaak ook in de toekomst.  

Gelukkige winnaars
De organisatie van de SMO Summit heeft Sport28 in de gelegenheid gesteld om via een prijsvraag twee toegangskaarten onder de bezoekers van Sport28.nl weg te geven. Om kans te maken op de prijsvraag moesten bezoekers antwoord geven op de vraag: “Welke blogger op Sport28 was keynote spreker bij de vorige SMO Summit?”
Juiste antwoord(en) op de prijsvraag waren Gijsbregt Brouwer óf natuurlijk Peter Kentie. Madelon Baans en Marc Desmet waren de gelukkige winnaars van de toegangskaarten, nogmaals gefeliciteerd!

Als mediapartner van de SMO Summit zal @Sport28 gedurende de dag twitterverslag doen en naderhand zal er een uitgebreid artikel op Sport28.nl verschijnen. 

Algemene informatie.
Congres: “De Nieuwe Sportconsument”, 27 april 2011, Hogeschool van Amsterdam
Website: SM&O Summit 
Twitter: @smosummit
Dagvoorzitters: Viggo Waas en Peter Heerschop
Keynotesprekers: Paul Schnabel (SCP), Johan Wakkie (KNHB), Bob van Oosterhout (Triple Double Sportmarketing), Rolf Schwery (adviseur UEFA en Nike).
Met aansluitend inspirerende sessies en sportief netwerken na afloop.