Arko Sports Media mediapartner van Hogeschool Rotterdam

Voorafgaand aan de SPORTNEXT Live Sessie bij het Sportfilmfestival Rotterdam hebben Arko Sports Media (ASM) en Hogeschool Rotterdam een contract ondertekend voor een brede samenwerking. Hogeschool Rotterdam was met de opleiding CE SportMarketing & Management al sinds begin 2014 als partner aan SPORTNEXT verbonden. Dit partnership wordt vanaf heden uitgebreid met de titels Sport & Strategie en Sponsorreport.

Michel van Troost, directeur Arko Sports Media, is verheugd met de vernieuwde samenwerking: Het partnership biedt ons de mogelijkheid om samen met de Hogeschool Rotterdam te werken aan de verdere professionalisering van ons toekomstige vakgenoten.

ASM beschikt met SPORTNEXT, Sport & Strategie en Sponsorreport over drie multimediale kennisplatforms, die een grote groep sportprofessionals in de Nederlandse markt bedienen. Online door dagelijks te berichten over de laatste ontwikkelingen in de sportmarkt, maar ook offline met de uitgave van magazines, vakbladen, jaarboeken, reports en het organiseren van events. Daarnaast worden er gedurende het jaar verschillende evenementen georganiseerd waar professionals elkaar kunnen ontmoeten en nieuwe kennis wordt vergaard. Hogeschool Rotterdam leidt met de opleiding CE SportMarketing & Management jaarlijks honderden studenten op tot sportmarketeer en werkt daarnaast al tien jaar intensief samen met Rotterdamse en nationale (sport)organisaties om de sportbranche vooruit te helpen.

Met de nieuwe samenwerking verzekert Hogeschool Rotterdam zich de komende jaren van alle kennis en informatie over de zakelijke sportmarkt. Niet alleen op het gebied van sportmarketing (hetgeen op dit moment al gebeurde), maar ook in de vakgebieden sportbeleid, sporteconomie en sponsoring. Daarnaast gaan docenten en leerlingen van de hogeschool periodieke bijdrages leveren aan de eerder genoemde platforms. 


Over Hogeschool Rotterdam en haar specialisatieprogramma CE: SportMarketing & Management

Hogeschool Rotterdam wil waardevolle hbo’ers opleiden die de Rotterdamse regio helpen groeien en meedenken over concrete uitdagingen. Met het specialisatieprogramma SportMarketing & Management van de opleiding Commerciële economie, leidt Hogeschool Rotterdam jaarlijks honderden studenten op tot sportmarketeer. Daarnaast werkt HR al ruim 10 jaar intensief samen met Rotterdamse en nationale organisaties om de sportbranche vooruit te helpen.


Over Arko Sports Media

Arko Sports Media B.V. is een zelfstandige kwaliteitsuitgeverij van vakinformatie op het gebied van sport. ASM profileert zich op de markten Bestuur & Management, Accommodatie & Beheer, Gezondheid & Beweging, Coaching & Officials, Topsport & Talentontwikkeling, Recreatie & Vrije tijd en Biografieën & Human interest.

Arko Sports Media stelt zich sinds 2001 ten doel het kennisniveau in de sport te verhogen en de kennisoverdracht te bevorderen. De uitgeverij beschikt over een indrukwekkend portfolio, bestaande uit diverse vakbladen en studieboeken, websites, e-zines, multimediale platforms (zoals SPORTNEXT.nl, SportenStrategie.nl en Sponsorreport.nl), studiereizen, congressen, Live Sessies en educatieve activiteiten op het gebied van gezonde leefstijl (zoals het project Lekker Fit! voor basisscholen en DOiT voor vmbo-scholen in Nederland). Op deze website vindt u alle informatie over de producten en diensten uit ons veelzijdige assortiment.

Arko Sports Media is marktleider waar het gaat om het uitgeven van vakinformatie in de sport en heeft een groot aantal opdrachtgevers en partners, zoals landelijke sportorganisaties, lokale, regionale en landelijke overheden, hogescholen, universiteiten, wetenschappelijke instellingen en andere kennisinstituten.