Arsenal opent innovatielab op het gebied van fan engagement

Arsenal heeft vorige week een innovatielab geopend. De Engelse voetbalclub wil samenwerken met startups op het gebied van fan engagement en zo de organisatie verder helpen.

Dankzij het 'Arsenal Innovation Lab' kan de club samenwerken met verschillende bedrijven om de volgende gebieden verder te ontwikkelen:

- Verbetering van de ervaring op wedstrijddagen
- Fans wereldwijd betrekken
- Veranderen van aanbod voor commerciële partners
- Bouwen van een retail strategie voor de toekomst
- Wildcard – een mogelijkheid om ideeën in te brengen, op welk gebied dan ook, om de club vooruit te helpen

Vinai Venkatesham, Arsenal’s commercieel directeur, is benieuwd naar wat het innovatielab gaat opleveren. "We weten dat er veel briljante startups zijn met creatieve en innovatieve ideeën en we kijken ernaar uit met hen samen te werken. De club heeft altijd veel nadruk gelegd op pionieren en innovativiteit en dat willen we voortzetten door samenwerkingen aan te gaan met slimdenkende bedrijven die ons helpen baanbrekende ideeën te bedenken."

Succesvolle kandidaten zullen gecoacht worden door de directeuren en andere leidinggevenden bij Arsenal. Zij hebben de mogelijkheid hun producten en diensten te testen en demonstreren tijdens live-evenementen.

De inschrijving is geopend en sluit om middernacht op donderdag 12 oktober 2017. Meer informatie is te vinden op www.arsenalinnovationlab.com.

Eerder dit jaar opende FC Barcelona al een 'innovation hub'. In Nederland zijn vooral PSV (met de regio Eindhoven) en Ajax (in samenwerking met de Amsterdam Arena) voorbeelden van clubs die op verschillende gebieden innoveren. Maar welke club durft het aan als eerste in Nederland een innovatielab op te zetten?

Video: Arsenal Innovation Lab


Headerfoto: tunasandwich