Beats by Dre knalt van het scherm met LeBron James

In de afgelopen vier jaar is Youtube voor de sport groter geworden dan TV. De overname was duidelijk zichtbaar tijdens het WK in Brazilië waar Nike binnen vier dagen 78 miljoen views bereikte met Risk Everything. Eerst Youtube, dan pas TV is de nieuwe rangorde en daarom behandelen we wanneer de gelegenheid zich aandient opvallende video's met een verhaal en trappen af met een nieuwe streek van plaaggeest Beats by Dre.

Het is de nachtmerrie van iedere sponsormanager: in een poging sponsors een voorsprong te geven en de concurrentie buiten de deur te houden komt de bal twee keer zo hard weer terug in het gezicht. Of beter gezegd: om de nek. Uit onderzoek van Front Row blijkt dat de populaire koptelefoons voor $2,1 miljoen aan mediawaarde heeft gekregen dankzij de streek van San Fransisco 49ers Colin Kaepernick. De quaterback kreeg een boete van $10.000 vanwege het in beeld komen met een koptelefoon van Beats en verscheen uit protest daarom een aantal dagen later met een afgeplakte versie bij een persconferentie. Bloomberg spreekt over Nike-achtige ambushmarketing en prijst het rebelse karakter.

LEES MEER: slimme plaaggeest Beats by Dre teister de sportwereld

Beats by Dre werkt alleen samen met supersterren in de sport en neemt geen genoegen met minder. Tijdens het WK, in The Game Before The Game, waren dit: Neymar Jr., Bacary Sagna, Bastian Schweinsteiger, Blaise Matuidi, Cesc Fàbregas, Daniel Sturridge, Chicharito, Jozy Altidore, Luis Suárez, Mario Götze en Robin van Persie. En nu is het tijd voor niemand minder dan LeBron James en zijn terugkeer in Cleveland staat centraal. "He now embarks on the next and greatest chapter of his career."

Ook hier brengt de video meer beleving dan een duidelijk beeld over de specificaties van het product met sfeerbeelden van de stad en LeBron James die zich in het zweet werkt met een draadloos PowerBeats2 in de oren. Opvallend is het actieve sportkarakter, minder ruimte voor fashion. De tatoeages met 1984 prijken op zijn schouders en nu: LeBron James Re-Established 2014. Miljoenen views binnen een aantal dagen en een nieuwe stap van Beats in de sport. LeBron James is goed gezelschap, want ook Serena Williams speelde eerder een hoofdrol voor PowerBeats 2. Kijk en geniet.