Biersponsor van Sevilla bedenkt leuke activatie maar faalt bij de uitvoering

Feyenoord moet het in de Europa League gaan opnemen tegen titelverdediger Sevilla. Spelers van de Spaanse voetbalclub kregen vorige week een mooie beloning voor het winnen van de Europa League, namelijk liters bier op basis van het gewicht.

Voor bierbrouwers als sponsor van een voetbalclub is het winnen van een prijs het ultieme moment om te activeren. De beelden van feestende spelers met een goedgevulde fles maken een belangrijk onderdeel uit van de overwinning. Het aantal geschonken liters wordt nooit bijgehouden of naar buiten gebracht en dus bedacht Cruzampo, sponsor van Sevilla, de actie om spelers te belonen met liters bier op basis van het gewicht.

Zo gezegd zo gedaan. Een weegschaal, een fotograaf en een sponsorboard in de vorm van kratten bier stonden klaar om de spelers te belonen. De richtlijnen voor kleding waren echter minder goed doorgekomen aangezien alle spelers niet in tenue maar in vrijetijdskleding op de foto gingen. Ook de foto's zijn titelverdediger onwaardig. Gemiste kans. 81 KG, 78 KG, 85 KG, 76 KG, de spelers hoeven zich voorlopig geen zorgen te maken, want de kelder is goed gevuld. In totaal maar liefst 1600 liter. Nu maar hopen dat het bier voor de houdbaarheidsdatum op is. Zonde om weg te gooien.

Conclusie: creatieve activatie, zeer matige uitvoering. Onderstaand de clubvideo in maximaal 480p van ruim 7 minuten (!).