Het boek 'Sportmarketing: waardecreatie binnen de sport' van Robert Kok en Hugo Gruijters is door het Platform Innovatie in Marketing (PIM) gekozen tot het 'Beste Marketing Studieboek 2017'. De prijsuitreiking vond dinsdagavond 28 november plaats.
Voor de derde keer in de historie is door het PIM dit jaar weer een prijs toegekend aan het beste studieboek in de marketing. Robert Kok, Hugo Gruijters en Janeke de Zeeuw ontvingen de bijbehorende award voor 'Sportmarketing: waardecreatie binnen de sport' tijdens tijdens de drukbezochte presentatie bij Beeckestijn Business School in Leusden. "Het ‘Beste Marketing Studieboek’ wordt niet elk jaar gekozen”, vertelt Hans Molenaar. “Maar in de line-up van marketingboeken in 2017 bevindt zich een uniek boek dat de prijs dik verdient.”
Beste Marketing Studieboek 2017
“Het boek van Robert Kok en Hugo Gruijters gaat niet over sport als marketinginstrument, dat zien we wel vaker namelijk. Het handelt over de marketing van sport. In de basis is dit boek een 'doodgewoon' marketingboek. Alle bekende modellen en methodieken komen voorbij, maar dan wel 100 procent gericht op de marketing van sport, gelardeerd met concrete cases uit de sport. Met ‘Sportmarketing: waardecreatie binnen de sport’ heeft de sportwereld – van vereniging tot sportstudent en van eredivisieclub tot topsporter – een eigen compleet en specialistisch marketingboek gekregen."
'De marketingorganisatie van de toekomst’ van Rob Beltman werd door het PIM verkozen tot het beste marketingboek van 2017. 'Sportmarketing: waardecreatie binnen de sport' van Robert Kok en Hugo Gruijters was ook genomineerd voor deze prijs.
Met de PIM Marketing Literatuur Prijs wil het Platform Innovatie in Marketing de ontwikkeling van het marketingvakgebied stimuleren. De jaarlijkse prijs wordt uitgereikt aan die auteur die het beste slaagt in het weergeven van vernieuwende inzichten in het vakgebied marketing die een duidelijke toegevoegde waarde bieden aan de praktijk.
Bestellen?
Het boek 'Sportmarketing - waardecreatie binnen de sport' is geschreven vanuit een strategisch marketingperspectief en geeft studenten in het hoger onderwijs maar ook professionals in het werkveld duidelijke handvatten voor het schrijven van een sportmarketingplan. De verschillende onderdelen van een sportmarketingplan worden één voor één behandeld aan de hand van theorie en praktijkcases. 'Sportmarketing - waardecreatie binnen de sport' is hier te bestellen.