Ieder jaar staat Melbourne Olympic Park twee weken lang in het teken van de Australian Open. Toptennis en een flinke dosis fanegagement lokken elke editie honderdduizenden bezoekers naar het fraaie tennispark. Daarnaast worden online nog eens miljoenen mensen verbonden met The Happy Slam. Met IBM als vooruitstrevend technology partner (voor al ruim 20 jaar), opent de Australian Open steevast het nieuwe jaar met de laatste ontwikkelingen in online fanengagement.
Data is saai, totdat je er wat mee doet. En de vernieuwde SlamTracker doet er wat goeds mee. Deze second screen applicatie maakt je als bezoeker een gevorderde analyticus door het weergeven van nieuwe wedstrijdanalyses, speelstijlen en sleutelmomenten in de wedstrijd. Dankzij de ruim 40 miljoen data points zie je als kijker opeens spelpatronen en beleef je de wedstrijden op een heel nieuw level. Data is a game changer.
Vorig jaar toonde de Australian Open aan hoe de juiste inzet van Social Shack de user generated content een grote boost kan geven. Dit jaar is het uitgebreid met de CrowdTracker: een realtime visualisatie van hoe fans zich op het park bewegen en online gedragen. Met deze gebruiksvriendelijke fandata ben je als bezoeker in staat om je dag in te plannen, wachtrijen te vermijden en de social buzz locaties te ontdekken. What’s going on where? direct weergegeven op alle devices.
Een heat map van de tienduizenden bezoekers op het park is ook voor de organisatie een nieuwe stap vooruit. Met deze gegevens kunnen bezoeken aan events nog meer op maat worden aangeboden. Ook de visualisatie van waar en wanneer de social-momenten van de fans plaatsvinden, biedt het social media team unieke insights in het genereren van de user generated content.
Game, set and match!