De connected biertap reageert op doelpunten en uitslagen

Het is vlak voor het fluitsignaal, kroegen en barren stromen vol met voetbalfans uit de buurt. Aan de bar is een klassieke hendel bevestigd. Functioneel en herkenbaar aan het logo maar verder in stilte gehuld. Daar gaat nu verandering in komen dankzij Anheuser-Busch (Bud Light) met de eerste connected biertap. "Het is alsof de biertap en het restaurant met je mee juicht." zegt Lucas Herscovici van de Amerikaanse bierbrouwer.

Het verbinden van apparaten met het internet, connected maken, is een trend van de afgelopen jaren. Met name huishoudelijke apparaten (verlichting, verwarming, keukenapparatuur en zelfs sanitaire voorzieningen) zijn populair. Het volledige potentieel moet nog worden ontrafeld maar de Amerikaanse bierbrouwer Anheuser-Busch heeft een creatieve manier gevonden om de beleving in een bar te verbeteren.

De biertap is voorzien van lichten en een display waarop berichten voorbijkomen en is verbonden met het internet. Zo reageert de connected biertap op doelpunten (touchdowns), uitslagen en het fluitsignaal. "Als je met vrienden op stap bent en de biertap ziet oplichten na een doelpunt dan verbetert de beleving" aldus Lucas Herscovici. Het systeem werkt op draadloze technologie van Sprint (M2M) en is gekoppeld aan een cloudplatform.

Sprint verwacht meer dan 8.000 taps in de Verenigde Staten te zullen plaatsen en is af te stemmen op lokale teams. De eerste social biertap is geboren.

Bron: BizJournals