De eigen kracht van Bas Verwijlen centraal in MoneYou campagne

Dit weekend plaatste Bas Verwijlen zich in Budapest voor de Olympische Spelen in Rio de Janeiro Volledig op eigen kracht, want de tweevoudig Olympisch schermer moet het doen met weinig sponsoring. Mede daardoor is hij niet alleen op de loper maar ook daar buiten volledig op zichzelf aangewezen. Een verhaal dat MoneYou, financiële dienstverler en sponsor van Verwijlen, letterlijk aangreep en onderdeel maakte van de nieuwe Op Eigen Kracht-campagne. Met een fraaie video is de campagne #opeigenkracht afgetrapt. 

Schermen is schaken met 200 kilometer per uur. Tactisch en moeilijk. De kleinste fout wordt meteen afgestrafd. Je bent echt helemaal op jezelf aangewezen, zowel op de loper als er buiten, aldus Bas Verwijlen in de video van MoneYou. Via het speciale platform opeigenkracht.moneyou.nl en de social media kanalen van de olympiër (Twitter, Facebook en Instagram) worden de komende weken meerde video's en speciale Road to Rio-dagboeken verspreid. 

De zelfredzaamheid van Bas spreekt ons aan. Bas staat zelf aan het roer en maakt zijn eigen beslissingen, zegt marketing directeur Bas Boelhouwers. Financiële dienstverlener MoneYou motiveert mensen om zelf hun financiën te regelen. Een van de speerpunten van de sponsor is dat de producten eenvoudig en toegankelijk zijn, zodat de klant er zelf mee aan de slag kan. Zo kunnen consumenten zonder al te veel gedoe zelf bepalen wat ze willen en hoe ze dit doen. Boelouwers: Dit is precies de mentaliteit waarover ook Bas Verwijlen beschikt. Hij haalt met minimale middelen het maximale uit zichzelf. We hebben veel respect voor Bas en geven de komende periode sporters die het ook op eigen kracht doen graag een podium.