De Lily Camera (Drone) zet nieuwe standaard in de sportwereld

2014 was het jaar van de drones. Niet alleen doordat het schitterende nieuwe content opleverde (bijvoorbeeld met beelden van de Monster Energy AMA Supercross), maar ook doordat het een voetbalwedstrijd lam legde en al in een commercial gebruikt werd. Regelgeving bij (buiten)sportevenementen worden aangepast om een toestroom van hobbyisten met een drone tegen te gaan, terwijl professionele drone luchtopname bedrijven als paddestoelen uit de grond schieten. Samen met GoPro, dat een duidelijke stempel wist te drukken in de markt van sportcamera's, is het maken van sportvideo's compleet anders geworden. Met de introductie van de Lily Camera is de lat echter ook dit jaar weer hoger gelegd. Verder in de opvallende video's: Southampton schittert op vlak van marketing, een hologram van Roger Federer, Lavezzi als brandweerman, Turkish Airlines FootGolf Turkey Open en papieren vliegtuigjes gooien met Red Bull. 

Lily Camera drone: een GoPro 2.0

Waar je met een drone normaliter de afstandsbediening in handen hebt om hem te kunnen besturen, daar gaat de Lily Camera op een automatische piloot-stand. Met een armband waar een sensor in zit, volgt de drone de sporters automatisch en op gepaste afstand. Hierdoor is het mogelijk om als sporter zelf een productie in elkaar te zetten, zonder dat daar een tweede compagnon nodig is die filmt. In feite is het dus een soort GoPro 2.0: voor amateurs en/of profs. Hoewel er nog haken en ogen aan de Lily Camera zitten, zal het niet langer duren voordat er concurrenten om de hoek komen kijken. De rest is dus nog maar toekomst: boten in de Volvo Ocean Race krijgen allen een eigen drone, renners worden in een tijdrit in de Tour de France apart gevolgd vanuit de lucht, skischansspringers zien we vanuit een drone springen, etc. Sportverslaglegging gaat een nieuwe boost krijgen.. 


Kleurenexpert helpt The Saints  met #ShowYourStripes-campagne

Southampton FC volgen we dit jaar door de aanwezigheid van Ronald Koeman, Eljero Elia en een aantal voormalige Eredivisie-spelers, met bovengemiddelde interesse. Toch blijkt de Premier League-club niet alleen op het veld dit jaar te schitteren, maar ook op het gebied van marketing. Dat blijkt wel uit onderstaande video. Kleuren psycholoog Dr. Barry Gale vertelt over zijn baan als 'Southampton's Player Integration Officer', waarin hij de club bij staat in de #ShowYourStripes-campagne in aanloop naar de lancering van het nieuwe tenue 2015/16. 


Thanks aan @vdwaal.


Federer Hologram te zien in Tennis Hall of Fame

In de International Tennis Hall of Fame, een museum in de Amerikaanse stad Newport, zal voor het eerst een hologram van een sporter te zien zijn. De eer is weggelegd voor Roger Federer, met 17 Grandslam-titels achter zijn naam toch wel één van de beste tennisspelers aller tijden. Hoewel de video helaas nog maar een aankondiging is van de hologram, zijn we alvast zéér benieuwd naar de volgende video. 


Lavezzi als brandweerman in reclame Pepsi Argentinië

Ezequiel Lavezzi, sterspeler van Paris Saint Germain en het nationale elftal van Argentinië, dook in een wel heel opmerkelijk rol op in Argentinië. Niet als voetballer, maar als brandweerman. 


Turkish Airlines FootGolf Turkey Open

Wat doe je als sponsor bent verbonden aan zowel de voetbal- als golfwereld? Dan organiseer je een FootGolf Open! In eigen land hield de luchtvaartmaatschappij een groot evenement voor alle stakeholders. 


Paper Airplane World Championship - Red Bull Paper Wings 2015

Is papieren vliegtuigjes gooien een sport? Misschien niet, naar als er één sportmerk zich daar weinig van aantrekt, is het Red Bull wel. Met een coole setting en een toffe video weten ze het papieren vliegtuigjes-gooien toch weer op de kaart te zetten.