De marketingmotor van Max Verstappen draait al op volle toeren

De hype is compleet, overal klinkt de naam van Max Verstappen. De zeventienjarige Verstappen is de jongste debutant ooit in de Formule 1 en kenners voorzien een glansrijke toekomst. Leeftijd is irrelevant opent Red Bull TV in 'The Next Generation' op Youtube. Ruim 34.000 views. Ook Repucom ziet potentie in de coureur. Max marketingmachine Verstappen is klaar voor de start!

Verstappen.nl

Liefhebbers van de autosport en Formule 1 in het bijzonder raken niet uitgepraat over Max Verstappen. Nog voor zijn eerste kilometers in de Formule 1 scoort Verstappen.nl al tienduizenden views. Voorspel de snelste raceronde van Max en win een t-shirt. Deelname werkt als volgt: Like even de Facebook-pagina (22.000+ fans) en voorspel de snelste raceronde van Max. Ook in de webshop zijn genoeg Max Verstappen T-shirts, Caps, Polo's en Sweatjackets te vinden. De Verstappen Info Page zorgt ervoor dat fans dagelijks op alle mogelijke manieren op de hoogte worden gehouden van het laatste nieuws. De fanbase van Max Verstappen is groeiende. Max heeft bijvoorbeeld zelf meer dan 45.000 volgers op Twitter.

Commercieel interessant

Niets wordt aan het toeval overgelaten en met resultaat: Repucom onderzocht de marketingwaarde van coureurs in hun thuisland (Celebrity DBI Index) en maar liefst 68,4% van de Nederlanders is bekend met Max Verstappen. Nog voor de eerste kilometers is de jonge coureur al één van Nederlands meest interessante sporters op commercieel gebied. Fernando Alonso staat wederom bovenaan, hij is bekend bij 98% van de Spanjaarden. Felipe Massa (99% van de Brazilianen kent de coureur) en Sebastian Vettel volgen. Regerend Wereldkampioen Lewis Hamilton is de grootste stijger op de lijst. Max Verstappen komt op de negende plaats.

Sport1

Hoge DBI-scores maken coureurs interessant voor merken. Hugo Boss, Unilever, Rexona en Martini behoren bij de topcoureurs tot het F1-sponsorgezelschap. Ook Max Verstappen heeft een aantal mooie sponsors met Red Bull, Jumbo Supermarkten en Arai Helmets. Op Youtube heeft Verstappen al bijna 4.000 abonnees. De video's scoren regelmatig meer dan 10.000 views (zijn voorzien van een eigen disclaimer) en ook de laatste Sport1 commercial is er te vinden. Elke race zal gedurende het seizoen live te zien zijn bij Sport1. Fans wordt opgeroepen een selfie te maken en te delen met vrienden om kans te maken op een meet & greet en een sessie karten met Max Verstappen. Een aantal selfies stijgen inmiddels boven de 3000 stemmen uit. Fans slapen waarschijnlijk al dagen slecht. Komend weekend is het eindelijk zover!