De meest ambitieuze campagne voor ASICS ooit: It’s a big world. Go run it!

Hardlopen heeft iets, iets heroïsch. Hardlopen is een avontuur. Grenzen verleggen, nieuwe gebieden verkennen en de vele variaties op hardlopen ontdekken. De nieuwe wereldwijde campagne van ASICS moet sporters van groot en klein, jong en oud inspireren om op avontuur te gaan. 

It's a big world. Go run it!

De nieuwe TV commercial is opgenomen in Nieuw-Zeeland en begint met één hardloper die een hoorn van een ram vindt in een verder uitgestorven stad/straat. Hij blaast op de hoorn en vanuit alle uithoeken komen hardlopers aangerend. De lopers schieten door de straten, woestijnpaden en berggebieden om uiteindelijk samen te komen aan de voet van een enorme mythische berg. Dan klinkt de volgende uitdaging en iedereen schiet weer bij elkaar vandaan. De campagne is te zien online, print en in-store. 

De campagne tekent de diversiteit van hardlopen. Door ASICS gesponsorde atleten, waaronder triatleet Gwen Jorgensen (US), 100m & 400m hordeloper en sprinter Queen Harrison (US), 800m hardloper Ryan Martin (US), professionele training- en fitnesssporter Rosario Rios-Aguilar (US) en professionele trailrunners Sissi Cussot (France) en Genis Zapater (Spanje), evenals vele enthousiaste sporters, tonen de professionele uitrusting. Gedurende het jaar worden vijftien korte films uitgebracht waarin de sporters hun training en dieet bespreken. De merkcampagne kent ook uitstappen naar andere sporten. Zo zal een tenniscampagne, 'It's a Tough Game. Go Smash It' met tennisser Gaël Monfils in mei te zien zijn. En in september een variant voor rugby.

De nieuwe campagne moet het merk ASICS leuk en toegankelijk maken. Het sportmerk heeft een sterk jaar achter de rug. De verkoop steeg in Europa met 13 procent na een stijging van 10 procent een jaar eerder. De positie van ASICS in de running blijft ondanks concurrentie van Nike, adidas en Puma in stand. Tennis en rugby worden gezien als groeimarkten.