Deelnemers Mud Masters worden getrakteerd op TurboWash

Komend weekend wordt de tweede editie van Mud Masters georganiseerd op het voormalig militair vliegveld van Weeze. Mud Masters, de grootste aanbieder van obstacle running in Nederland, heeft dit jaar een aantal mooie verrassingen voor de deelnemers in petto. Zo zijn er nieuwe hindernissen aan de stormbaan toegevoegd, worden foto's van deelnemers automatisch gedeeld op hun eigen Facebook-tijdlijn en werd deze week de handen ineen geslagen met LG voor een TurboWash experience. Al met al is Mud Masters hard aan de weg aan het timmeren om de hype rond 'obstacle running' in Nederland nóg groter te maken. 

Hype rond Obstacle Running nog lang niet voorbij

De hype rond Obstacle running is overgewaaid vanuit Engeland en de Verenigde Staten, en begint ook in Nederland steeds meer aan te slaan. Ondanks er verschillende aanbieders zijn is het principe vaak hetzelfde: het is een soort hardloopevenement, waarbij je onderweg wordt geconfronteerd met allerhande obstakels, zoals muren, prikkeldraad waar je onderdoor moet kruipen, touwnetten waar je overheen moet klimmen, glijbanen etc. Mud Masters is de grootste aanbieder van obstacle running in Nederland en organiseert een drietal evenementen (Haarlemmermeer, Biddinghuizen en Weeze) waar deelnemers telkens door de modder hun weg moeten vinden. 

Jaarlijks finishen er zo'n 50.000 deelnemers op de Mud Masters, maar als het aan de organisatie ligt gaat dit de komende jaren nog flink toenemen. Zo wordt er in Biddinghuizen (september) gefocust op een nieuw deelnemersrecord. Inmiddels hebben al bijna 18.000 deelnemers zich aangemeld voor de stormbaan in Flevoland, terwijl de inschrijvingsperiode nog steeds open is. Afgelopen week kwam de editie in Biddinghuizen ook landelijk onder de aandacht, toen Giel Beelen op 3FM liet weten dat hij deel zou gaan nemen aan de Mud Masters.

De LG TurboWash experience

Komend weekend starten er 13.000 deelnemers in Weeze (Duitsland), net over de grens bij Nijmegen. Bijzonder aan deze editie is de nieuwe partnership die de organisatie is gestart met LG. LG Electronics grijpt het evenement namelijk niet aan om nieuwe mobiele telefoons of televisies te promoten, maar ter introductie van de nieuwste TurboWash wasmachine. De link tussen modder en 'schone kleding' is dan ook snel gemaakt. Samen met Mud Masters hebben we gekeken hoe we de experience verder kunnen optimaliseren en ervoor kunnen zorgen dat alle finishers weer schoon en met een fris gevoel hun auto in kunnen stappen. Ook visueel hebben we de area omgedoopt tot de LG TurboWash experience, aldus Harmen de Bruin, marketing specialist Home Appliances bij LG.  In feite komt er bij de finish dus een wasstraat te staan - ongeveer gelijk aan een wasstraat voor auto's - waar de deelnemers zich kunnen ontdoen van de modder.

Volgens oprichter André Skwortsow geeft de wasstraat een extra beleving: De LG TurboWash experience is een prachtige toevoeging op de beleving van het evenement. Mud Masters faciliteert deelnemers met de Turbowash net dat beetje meer en dat verwachten deelnemers ook van ons!” Naast de wasstraat komt er een speciale LG photobooth waar deelnemers een foto kunnen laten maken. Met de foto maken de lopers kans op een wasmachine van de sponsor. 


Foto's: Facebook MudMasters