Een speciale halve marathon voor één van de populairste filmreeksen ooit: Star Wars

Het jaar is nog maar net begonnen maar voor veel Star Wars-fans kan het niet snel genoeg december zijn. Dan gaat namelijk de nieuwe film in première. Star Wars? Wat heeft dat met sport te maken? Disney kocht één van de populairste filmreeksen ooit drie jaar geleden van George Lucas en hoe kan je de nieuwe film beter in de markt zetten dan met een gethematiseerde halve marathon?

In de wondere wereld van concept runs is werkelijk waar alles mogelijk. Santa Runs, Strong Viking Run, Rock and Run, High Heels Run, een opvallende outfit is belangrijker dan de eindtijd. Disney kocht drie jaar geleden geleden Star Wars van Lucasfilm met de belofte dat er minstens drie films aan de succesvolle filmreeks zouden worden toegevoegd. December 2015 gaat de nieuwe film (waarschijnlijk onder de naam Star Wars: Episode VII) in premiere en Disney laat de fans alvast 'warm lopen' met een halve marathon.

Lees ook: Color Run, een funevenement ten voete uit (door Tom Hak)

De halve marathon maakte onderdeel uit van Disney's Rebel Challenge weekend waarin meer hardloopevenementen werden georganiseerd. Naast 21 kilometer waren ook de 5 en 10 kilometer een mogelijkheid om zo iedereen de kans te geven mee te kunnen doen. Onder de deelnemers een groot aantal mannen en vrouwen van de leeftijdscategorie 30-40 jaar zo blijkt uit de foto's op Twitter onder de hashtag #StarWarsHalf.

Het community event tekent de aantrekkingskracht van sport en hardlopen in het bijzonder. Geen bioscoopzaal met op de achtergrond oude films maar een concept run met sprekende cost players als deelnemers. #StarWarsHalf was enige tijd trending topic in de Verenigde Staten en heeft dankzij Twitter en Instagram een wereldwijd bereik. Het is zeker de moeite waard om eens door de hashtag heen te scrollen, onderstaand een aantal foto's die eruit sprongen.







Bron: Mashable
Afbeeldingen: Twitter Star Wars - Instagram Hagan