EK Atletiek als beloning voor hardlooprecords

Aan het begin van deze maand was Nederland volledig in de ban van de Europese Kampioenschappen Atletiek. Mede dankzij de grote publieke belangstelling en de goede Nederlandse prestaties is de EK uitgemond in een groot succes. Nu de stofwolken zijn opgetrokken, kijkt Nationale-Nederlanden nog eenmaal terug op de uitgebreide online campagne die zij in samenwerking met sportmarketingbureau Triple Double rondom dit EK heeft ontwikkeld.

Nationale-Nederlanden heeft hardlopen tot speerpunt gemaakt van haar sportsponsoring en dankzij het National Sponsorship van NN Group, kon de oer-Hollandse financiële dienstverlener wederom haar betrokkenheid in dit domein tonen tijdens dit prachtige event. En hoe! Maar liefst 150 prijswinnaars werden via een uitgebreide online campagne beloond met twee tickets voor de EK Atletiek, door niemand minder dan Churandy Martina.

Hardlooprecords beloond

Tijdens de EK Atletiek streden topatleten uit heel Europa tegen elkaar voor het allerhoogste podium, maar ook buiten het Olympisch Stadion worden iedere week topprestaties geleverd. Bij talloze hardloopwedstrijden worden er iedere week persoonlijke records verbroken. Records die via vaak de eigen social media trots gedeeld worden. En terecht, vindt Nationale-Nederlanden. Want hoezeer wij juichen voor onze Nederlandse helden zoals Dafne en Churandy, eigenlijk verdient iedere beste tijd een even groot applaus. Daarom ging men op zoek naar unieke PR-verhalen en hiervan werden 150 gelukkigen beloond met twee ‘front row seats’ voor de gouden 100 meter van Churandy Martina.
 

150 persoonlijke felicitaties

Het unieke van deze campagne was uiteindelijk de wijze waarop de prijswinnaars werden benaderd én in het zonnetje gezet. Middels een ‘deep dive’ op Twitter, Instagram en Facebook werd met terugwerkende kracht gezocht op verschillende zoektermen rondom nieuwe PR’s en dit leverde meer dan 1000 unieke PR-verhalen op in 2016, gedeeld via de eigen social media kanalen. Gezicht van de campagne Churandy Martina bracht een bezoek aan de lopers met de meest bijzondere verhalen en maakte de overige winnaars blij met een unieke persoonlijke videoboodschap:

 



De video’s waarin Churandy de hardlopers overvalt, bleken vervolgens een inspiratiebron te zijn voor velen. Meer dan 500 hardlopers in Nederland hebben hierna met trots hun meest bijzondere PR gedeeld via de Facebook kanalen van Nationale-Nederlanden en Runner’s World, Het was wederom een zware taak om hier uiteindelijk  een selectie van te maken die ook weer in samenwerking met Churandy in het zonnetje zijn gezet:

 

Op donderdag 7 juli zijn alle winnaars met introducee ontvangen bij het Olympisch Stadion en zijn zij getuige geweest van een historische avond. Alessio Tilocca (Senior Brandmanager Nationale-Nederlanden) is blij met het resultaat: “De #MijnPR-campagne sluit goed aan op datgene wat wij als ‘supporter van alle hardlopers’ willen bewerkstelligen. Het gaat uiteindelijk niet alleen om de allersnelste, maar juist om de grote groep lopers die ieder hun eigen persoonlijke loopdoelen proberen te bereiken. Die groep willen we helpen, toejuichen, faciliteren en/of belonen om tot mooie prestaties te komen. We hebben veel sympathieke reacties gekregen en het aantal interacties heeft onze verwachtingen wederom overtroffen. We zijn blij dat we deze bijzondere prestaties hebben kunnen belonen met een prachtige dag in het Olympisch Stadion. Dat Churandy die avond het goud veroverde, was natuurlijk de kers op de taart!”