Laat je club je in je hempie staan?! (Deel II)

Het voetbalseizoen gaat weer officieel beginnen. De duels om de Super Cup hebben plaatsgevonden, oefenwedstrijden gespeeld en fandagen bezocht. Het EK Vrouwenvoetbal zit erop en de clubcompetities staan weer voor de deur. Met dit weekend de start van het Eredivisieseizoen. En wellicht waren er nog nooit zoveel verschillende kledingmerken in de Eredivisie. De 18 clubs hebben samen 15 verschillende leveranciers voor hun kleding.

Eerder hebben we al een blik geworpen op de verschillende shirtlanceringen in binnen- en buitenland. Graag geef ik je een update met de meest bijzondere voorbeelden die sinds dit blog nog verschenen zijn, verdeeld naar de eerder genoemde onderwerpen; clubcultuur, historie en design.

ZIE OOK: Laat je club je in je hempie staan?!

Clubcultuur

Standaard Luik en New Balance brachten een ode aan de supporters in hun shirtpresentatie.


Historie

NAC Breda is terug in de Eredivisie en dat mag men weten.


Design

Niet zozeer design in het shirt van Chelsea FC, maar de lancering van het nieuwe Nike shirt is bijzonder in design en vorm te noemen. De club uit Londen combineerde de shirtpresentatie met een moment om gezicht te geven aan de band Gorillaz via een van hun 2D personages.


Bijzonder

De 360 graden video van Reading, met Nederlander Joey van den Berg, is bijzonder te noemen. Neem in 360 een kijkje in de kleedkamer van het Reading van Jaap Stam.


De meest vreemde lancering komt toch wel van Wolverhampton Wanderers. Volstrekt onduidelijk waarom het shirt uit de ruimte komt. Het shirt is geland, maar daar is dan ook alles mee gezegd.
Al is de bedoeling van de shirtlancering van Ayr United ook niet geheel duidelijk.


Inspiratie

Bekijk de YouTube afspeellijst en Pinterest album naar de ruim 150(!) voorbeelden. Grote, goed geregisseerde video`s, maar ook simpele effectieve video`s en fotoshoots. Zeker de moeite waard. Veel lees- en vooral kijkplezier!

Ik ben benieuwd naar jullie favoriet. Of mooie voorbeelden van andere sporten. Welk hempie sta jij het liefst in en waarom? Ik kijk alweer uit naar het einde van het seizoen, zodat we vooruit kijken. In ons hempie.