Foot Locker en adidas vernieuwen retailbeleving met een shop-in-shop concept

Het bezoeken van een (sport)winkel draait om beleving en daarom hebben adidas en Foot Locker 'The a Standard' geïntroduceerd. Het eerste shop-in-shop concept van adidas binnen Foot Locker. The a Standard biedt premium producten uit de adidas performance- en modecollectie waaronder schoenen en kleding. Tegelijkertijd zet Foot Locker online flinke stappen met een heus gecrowdsourced bezorgsysteem.

Adidas is in hoog tempo de retailbeleving aan het verbeteren. Zo worden de samenwerkingen met andere partijen stevig hervormd (lees: meer naar de smaak van adidas ingericht) en Foot Locker is daar een goed voorbeeld van. 28 winkels in de Verenigde Staten (waaronder New York/ New Jersey, Portland, Los Angelos, Chicago, Atlanta, Houston, Miami, Philadelphia, Washington D.C.) krijgen volgend jaar een adidas sectie in de winkel.

"The a Standard wordt een vaste plek voor adidas om de meest toonaangevende producten in sport en mode te presenteren aan de bezoekers van Foot Locker. Producten binnen mode, basketbal en hardlopen worden zeer regelmatig afgewisseld om het aanbod fris te houden" zegt Tony Kaplan, hoofd retail bij adidas US. Daarnaast komt er een groot bedieningsdisplay waar bezoekers door het assortiment van adidas kunnen scrollen en meer over de producten kunnen lezen. Daarnaast is het mogelijk om producten, zoals Adidas Pure Boost City Plur, te costumizen. "The a Standard" biedt adidas een interactief platform om meer en beter in contact te komen met de klanten.

Lees ook: adidas wil scoren met een nieuw retailconcept: Homecourt

Foot Locker zet tegelijkertijd flinke stappen op online gebied dankzij een gecrowdsourced bezorgsysteem. Deliv maakt gebruikt van bezorgers in de omgeving en dat kan iedereen zijn. Bijvoorbeeld studenten of andere mensen met vrije tijd in de omgeving die snel willen bijverdienen. Foot Locker is het eerste sportmerk ter wereld die gebruik maakt van Deliv en belooft bezorging dezelfde dag of uiterlijk een dag later. 81% van de Amerikanen geeft aan vaker online te gaan shop mocht de bezorging snel en de kosten laag zijn.

Foot Locker biedt momenteel al 'buy online, pick up in store' en breidt de mogelijkheid uit naar 1.300 winkels in de Verenigde Staten. "Foot Locker ziet dat het succes van retail draait om het aanbieden van keuze aan de klanten en voorzien van gemaakt, online of in de winkel dat maakt niet uit. Winnaar in (sport)retail zijn de concepten die verwachtingen van klanten overtreffen met snelle levering van producten tegen lage kosten" aldus Daphne Carmeli, CEO van Deliv.

Lees alles over retail

Afbeeldingen: Counterkicks