FOX Sports gaat exclusieve content van WK voetbal uitzenden op Twitter en Snapchat

FOX Sports gaat met zowel Twitter als Snapchat samenwerken rondom het wereldkampioenschap voetbal deze zomer in Rusland. Voor beide platformen wordt door FOX content op maat gemaakt. Met de samenwerking verstevigen Twitter en Snapchat hun positie in de sportwereld.

FOX kondigde dinsdag aan dat het 27 shows exclusief op Twitter gaat livestreamen vanuit de FOX Sports studio op het Rode Plein in Moskou. Op elke wedstrijddag zal host Rachel Bonnetta een show van dertig minuten presenteren waarin wordt vooruitgeblikt en teruggekeken en reacties op Twitter worden besproken. Onder meer Landon Donovan en Alexi Lala zullen hun opwachting maken in de show, die uitsluitend beschikbaar is in de Verenigde Staten via het Twitter-kanaal van FOX Sports.

Het mediabedrijf, dat de exclusieve rechten heeft als Engelstalige broadcaster van het WK, zal ook hoogtepunten van elke wedstrijd, Q&A’s, interviews met spelers en coaches en korte video’s van persconferenties produceren voor Twitter.

Snapchat

Snapchat zal tijdens het WK in Rusland content van FOX publiceren via de zogenaamde 'Publisher Stories', waar een collage van wedstrijdbeelden in magazine-vorm te zien is. Ook worden er dagelijks video's en animaties verspreid met hoogtepunten van duels en analyses van experts.

Winterspelen

Snapchat heeft ook al een samenwerking met Eurosport rondom de Winterspelen in PyeongChang. Via Snapchat worden onder meer 'behind the scenes' beelden van sporten als snowboarden, freestyle skiën en ijshockey getoond. Ook exclusieve content van de atleten en andere voor de Snapchat-generatie aansprekende influencers zal niet ontbreken.

ZIE OOK: De vijf sporttrends voor 2018

Jongere generatie bereiken

Twitter en Snapchat verstevigen met deze deals hun positie in de sportwereld. Traditionele broadcasters kunnen in hun verslaggeving simpelweg niet meer om social media heen en moeten door middel van slimme samenwerkingen een jongere generatie sportfans zien te bereiken. Deze jongeren kijken namelijk minder televisie en spenderen meer tijd op social media dan voor de tv.

De deal van FOX Sports met Twitter en Snapchat geeft (potentiële) sponsors en adverteerders van FOX bovendien de mogelijkheid een bredere, jongere en digital-minded community te bereiken.

Premier League

2018 wordt een zeer interessant jaar voor de sportwereld. De verwachting is dat bedrijven als Amazon, Facebook en Netflix zich zullen gaan mengen in de strijd om live uitzendrechten van sport. Zo zou Amazon in februari al een bod willen uitbrengen op de rechten van de Premier League.

De samenwerking tussen FOX aan de ene kant en Twitter en Snapchat aan de andere kant is wellicht nog maar het begin van wat ons te wachten staat.


Headerfoto: Shutterstock.com