Gezocht: Online marketeer GOLF.NL

Sinds maart vorig jaar is de Koninlijke Nederlandse Golf Federatie (NGF) in samenwerking met TIG Sports gestart met het communicatieplatform GOLF.NL Met de interactieve website probeert de NGF haar leden, stakeholders en golfers te bereiken en het enthousiasme voor de golfsport in Nederland verder aan te wakkeren. Naast de website is de sportbond zeer actief op de verschillende social media-kanalen, wordt er halverwege dit jaar een speciale golf app uitgebracht, verschijnt 2 keer per een magazine en 25 keer per jaar een gratis krant. Om de 380.000 geregistreerde golfers goed te kunnen bereiken en het platform naar een hoger plan te tillen, is de federatie op zoek naar een online marketeer. Weet jij de golf applicatie om te toveren tot een 'killer' app? 


Hieronder volgt de originele vacature.


De Koninklijke Nederlandse Golf Federatie (NGF) is opgericht in 1914. Inmiddels zijn er ruim 380.000 golfers actief in Nederland welke ondergebracht zijn bij de ruim 265 golfverenigingen. De NGF wil de golfsport in de breedste zin van het woord ontwikkelen, ten dienste van meer spelbeleving en spelplezier van elke golfspeler ongeacht diens niveau en ambitie. De NGF is gevestigd in Utrecht en heeft 33 medewerkers.

Sinds maart 2015 is de NGF (in samenwerking met TIG Sports) gestart met het innovatieve en ambitieuze communicatieplatform GOLF.NL waar vandaan de communicatie met haar leden, stakeholders en de golfers plaatsvindt. Centraal staat de website GOLF.NL, de daaraan gerelateerde socialmedia-kanalen en een later dit jaar te lanceren ‘killer’ golf applicatie. Tevens geeft de NGF jaarlijks een gratis een magazine (2 edities in een oplage 230.000) en een gratis ‘krant’ (25 edities in een oplage van 17.000) uit. Met een innovatieve en onderscheidende  aanpak van met name online communicatie binnen de sport wil de NGF het bereik onder golfers vergroten.

Zorg jij ervoor dat GOLF.NL online vindbaar is en de ruim 380.000 geregistreerde golfers gebruikmaken van het online platform en aanverwante kanalen? Je bedenkt en beheert de marketingcampagnes, verantwoordelijk voor de lancering van de golf applicatie, analyseert en rapporteert resultaten uit google analytics (en het Sitecore CMS), voert A/B-tests uit en weet alles over SEO, SEA en social marketing. Je bent creatief en brengt vernieuwende ideeën in om de online zichtbaarheid van GOLF.NL te vergroten.

ZIE OOK: GOLF.NL zorgt voor meer sportbeleving - Blog Mari Trini Hermoso

Functieomschrijving

Je bent verantwoordelijk voor de coördinatie van alle online processen, zoals het formuleren van de strategische uitgangspunten, het bewaken van de planning, het afstemmen van de inhoud, het vertalen van de inhoud naar concrete uitingen en het in de markt zetten hiervan. Voor deze functie is het belangrijk dat je de Nederlandse taal goed beheerst, nauwkeurig te werk gaat en snel kunt schakelen. Het doel is het coördineren, realiseren, produceren en afhandelen van de online marketing- en content activiteiten van GOLF.NL in samenwerking met het online team. Je bent onderdeel van een team waarin ook de offline redactie en de commerciële afdeling zitten. Je legt verantwoording af, samen met de commercieel verantwoordelijke en hoofdredacteur van de bladen, aan de Manager Marketing & Communicatie binnen de NGF.

Je werkomgeving

De functie wordt uitgeoefend vanuit het NGF-bureau te Utrecht. De Koninklijke Nederlandse Golf Federatie biedt je een uitdagende positie in een ambitieuze en ondernemende organisatie. In deze functie is er ruimte voor eigen initiatief. De cultuur is te typeren als resultaatgericht met oog voor realisme. Er is veel respect voor de omgeving en de medewerkers.

Jouw profiel

  • Hbo+ werk- en denkniveau.

  • (Minimaal 5 jaar) ervaring als online marketeer.

  • Goede kennis van de Nederlandse en Engelse taal.

  • Kennis van en ervaring met CMS, SEO, SEA, Google Analytics, A/B-testing, E-nieuwsbrieven, social-marketing & -media, etc.

  • Kennis van en ervaring met het vergroten van engagement. 

  • Daadkrachtige, zeer sterke organisator, stressbestendig, pragmatisch, oplossingsgericht, een antenne voor menselijke verhoudingen.

  • Creatief, oorspronkelijk, inspirerend, niet-dogmatisch: een moderne kijk op (online) berichtgeving.

  • Onbevangen, sociaal, communicatief, flexibel en sportief. Gevoel voor humor.

  • Durf en lef hebben om conventies beredeneerd te doorbreken.

  • Standvastig, overtuigend en een keiharde werker.

  • Geen 9 tot 5 mentaliteit, bereid om in het weekend/avonden te werken.

  • Passie voor sport.

Wat bieden wij jou?

  • Een jaarcontract, met mogelijkheid tot verlenging.

  • Werken aan de online marketing en content uitdagingen binnen de sport met veel ruimte voor eigen initiatief.

  • Marktconform salaris.

  • Een 38-urige werkweek.

  • Mogelijkheden tot een (vervolg)opleiding.

Jouw reactie

Ben je enthousiast? Solliciteer dan direct door je brief met cv voor 25 januari a.s. te mailen naar Maarten Voermans, Manager Marketing & Communicatie: m.voermans@ngf.nl. Of stuur je brief en cv naar Postbus 8585, 3503 RN Utrecht. Er kan alleen schriftelijk worden gereageerd en informatie worden opgevraagd.