GoPro stoomt door: NHL en livestreaming

Het gevoel dat je krijgt bij het kijken van een video gemaakt door een Go Pro-camera herkent iedereen. Bovenop de actie en plotseling zelf 'in charge' om op een eenvoudige manier video's te maken waar bij anderen de mond van open valt. De beelden hebben sporters en media op een nieuwe manier naar het creëren van content leren kijken. Youtube staat vol met video's gemaakt met een GoPro en de 'handycam' stoomt door: NHL en livestreaming.

+37 procent

GoPro en Youtube is een succesformule voor een record aantal views. De kleine camera vindt gretig aftrek bij action sports (mountainbiken, snowboarden, surfen of biljarten) en wie aan een 'handycam' denkt, denkt aan GoPro. Het aandeel schoot bij de beursgang in juni met 37 procent omhoog voor een opbrengst van circa 427 miljoen dollar. GoPro was vorig jaar goed voor een omzet van rond de één miljard dollar en gebruikt 2014 om de revolutie door te zetten.

Contentpartner NHL

Daar hoort de lancering van een nieuwe versie bij: GoPro HD Hero 4 (met ondersteuning voor het maken van 4K-videos), want "live is either an incredible adventure, or it is nothing at all." Maar nog belangrijker: contentpartners. En in dat kader heeft GoPro een belangrijke partnership gesloten. De Amerikaanse ijshockeycompetitie NHL gaat beelden, gemaakt door een GoPro-camera, verwerken in promo's, commercials en andere online video's. Content was vanaf het begin olie op het vuur en dit is een mooie stap.

Livestreaming

Daarnaast is dankzij een update mogelijk om met een GoPro Hero-camera live te streamen. De Livestream-app maakt verbinding met een GoPro Hero HD en video's worden live uitgezonden. Een kleine update die voor de sport, amateur en professioneel, ontzettend veel mogelijkheden biedt. Komende maanden kunnen we live de eerste marathons meelopen en komende winter de eerste afdalingen volgen. Sportorganisaties moet nu beginnen met het maken van een video content strategie en nadenken hoe zij fans live kunnen trakteren op nooit eerder vertoonde beelden.

Lees ook: zo maak je een succesvolle sportserie op Youtube