Grote rol voor sport in tien meest bekeken YouTube commercials van 2016

Dat bedrijven elk jaar weer miljoenen dollars investeren in commercials tijdens de Super Bowl lijkt gerechtvaardigd. Althans, als we alleen afgaan op de meest bekeken bekeken reclamevideo’s op YouTube in 2016. Vijf van de tien video’s in de lijst werden gelanceerd tijdens de Super Bowl; dé dag van het jaar voor commercials in de Verenigde Staten. Eén sportmerk staat in de top tien: Nike.

De volledige lijst met de tien meest bekeken YouTube commercials van 2016 kun je hier bekijken. Op SportNEXT hebben we de reclames die gelanceerd werden tijdens de Super Bowl of die een directe link hebben met sport voor je op een rijtje gezet.

10. Skittles ‘The Portrait’ (24,2 miljoen views)


9. Pokémon ‘#Pokémon 20’ (25,3 miljoen views)


8. Hyundai ‘The Chase’ (26.1 miljoen views)


7. Always ‘#LikeAGirl – Keep Playing’ (27,8 miljoen views)


6. Mountain Dew ‘Puppymonkeybaby’ (27,8 miljoen views)


3. Nike ‘The Switch’ (56,4 miljoen views)


1. Mobile Strike ‘Arnold’s Fight (101,1 miljoen views)