Guido Klomp groots gepresenteerd bij Triple Double sportmarketing

Sportmarketingbureau Triple Double maakte gisteren een grote transfer bekend: Guido Klomp gaat het management per 1 mei versterken. Klomp zal mede vorm gaan geven aan de huidige en toekomstige groei van het bureau. De verwachtingen zijn hoog, de presentatie was groots en belangstelling van pers, fans en medewerkers was massaal.

Massale belangstelling

11 maart 2015 gaat de geschiedenisboeken in als de dag waarop Triple Double Guido Klomp officieel presenteerde als toevoeging aan het management van het snelgroeiende sportmarketingbureau. Een grote transfer en de verwachtingen zijn dan ook hoog gespannen: "Een transfer die goed is voor het bureau, goed is voor het vak sportmarketing in algemene zin en misschien zelfs goed voor de hele Nederlandse economie." De massale belangstelling lijkt Guido Klomp (inclusief koptelefoon) echter niet te verrassen. "Na een internationale carrière bij onder andere Canon, Sportfive en TBWA ben ik blij dat ik in Nederland weer kan werken op het vlak sport, media en content."

De transfersom is niet bekend gemaakt. Wel werd de presentatie op Youtube beschikbaar gesteld. Wanneer zien we de eerste beelden van een nieuwe aanwinst die onder luid gejuich van de fans, pers en medewekers een bal hooghoud op de middenstip van het desbetreffende kantoor? (meer details op TripleDouble.nl)

Contractverlening krijgt 22.000 RT's

Het tekenen van een nieuw contract is een bijzonder moment, voor een voetballer, marketeer en ook voor een werknemer van een supermarkt. De schotse student Andrew Paterson maakte zijn contractverlenging bij de supermarkt ASDA op ludieke wijze bekend en kreeg inmiddels meer dan 22.000 RT's. "Very happy to announce that i've renewed my contract with asda and will continue working weekends for the near future."

 

Eindejaarsinterview Guido Klomp

Een scan van de Nederlandse sportwereld toont een achterstand in creativiteit, professionaliteit en ondernemerschap. De pogingen om een inhaalslag te maken blijven steken op bestaande inkomstenbronnen verder uitnutten in plaats van vernieuwende bronnen op te bouwen. "De markt is sterk veranderd en sportorganisaties in Nederland moeten radicaal mee veranderen. Daar is lef, ondernemerschap en creativiteit voor nodig" zegt Guido Klomp. Sportorganisaties moeten van buiten naar binnen denken in plaats van binnen naar buiten.