Het laatste nieuws van MarTech in San Francisco: deel III

Peter Sprenger is dezer dagen op de marketingtechnologie Conferentie in San Francisco, ook wel MarTech genoemd, en neemt de lezers van SportNEXT weer mee met updates. Zijn derde bijdrage gaat over cognitieve marketing. 

Eén van de trends die op Martech San Francisco wordt behandeld is de ontwikkeling van cognitieve marketing. Het is marketing die de veel diepere lagen van ons gedrag ontsluit.  Dat gaat zelfs zover dat data beter kunnen voorspellen wat iemand wil dan de persoon zelf. Bij cognitieve marketing gaat het niet meer alleen om het hebben van data, maar juist om het veel dieper analyseren van die data.  Het gaat om het toevoegen van extreme intelligentie aan data. En dat kan allemaal omdat de wereld van artificial intelligence zich heel snel ontwikkeld.

Cognitieve marketing ontwikkelt zich snel als vakgebied binnen marketing. In deze derde video update gaat Peter Sprenger in op wat het precies is en hoe artificial intelligence hiermee samenhangt. Voor marketeers is het van groot belang deze cognitieve ontwikkeling te begrijpen. Het gaat namelijk over marketing toepassingen waarbij data steeds intelligenter worden. Een ontwikkeling die geen bedrijf of marketeer meer kan negeren. Bekijk de video van Peter Sprenger: