Het laatste sportmarketing nieuws met Manchester United, Tinder, Totti en TomTom

In de week waarin we allemaal niet uitgepraat raakte over de transfer(soap) rondom Neymar Jr (Chris Woerts schrijft morgen een uitgebreide blog) staan de OranjeLeeuwinnen op het punt om geschiedenis te schrijven. In het licht van die historische EK-finale lees je hier het laatste sportmarketingnieuws. Een verzameling van nieuws, feiten en andere opvallende zaken die de wereld van sportmarketing weer in helder perspectief zetten.

TomTom stopt met wearables waaronder de sporthorloges

Na het slechte nieuws van vorig week, waarin Intel bekendmaakte de afdeling voor wearables te sluiten, schijnt nu ook het rode licht bij TomTom. In vergelijking met vorig jaar wist TomTom namelijk 20 procent minder wearables te verkopen. Diverse medewerkers op belangrijke functies vertrokken en werden niet opgevolgd. CEO Harold Goddijn laat weten dat TomTom zich willen focussen automotive, licenties en telematica zo meldt iCulture: “We kunnen niet doorgaan zoals nu.”

Amsterdam Arena ontvangt award voor ‘Best Fan Focussed Venue’

Een delegatie van de Amsterdam Arena heeft bij het Fanalyse 2017 Congress in Cardiff de prijs voor ‘Best Fan Focussed Venue’ in ontvangst genomen. "De Amsterdam ArenA laat zien dat zij uitgebreid en intensief werk verricht om er voor te zorgen dat fans en bezoekers een uitstekende en onvergetelijke ervaring hebben, waarbij technologie en cultuur centraal staan. Fanalyse gelooft dan ook daadwerkelijk dat de Amsterdam ArenA vooruitstrevend is en er met kop en er schouders bovenuit steekt als het gaat om betrokkenheid en ervaring," aldus Fanalyse CEO Julian Jenkins.

Shirt van Francesco Totti gaat de ruimte in

Wie in de buurt van Rome de naam Francesco Totti laat vallen wordt ongetwijfeld direct aangekeken. In de positieve zin van het woord. Afgelopen seizoen kwam er een einde aan de legendarische carrière van 24 jaar, 786 wedstrijden en 307 doelpunten. En om hem te eren is afgelopen week zijn laatste wedstrijdshirt de ruimte in geschoten. De succesvolle lancering vond plaats in het Franse Guyana zo meldt de BBC.

Manchester United en Tinder zijn een match

Niet gek opkijken als je komend seizoen Tinder op de mouw van een speler ziet bij Manchester United. De mobiele dating app staat op het punt een partnership te tekenen met de Engelse grootmacht zo melden diverse bronnen. Met het plekje op de linker bovenarm is naar verluidt bijna 17 miljoen euro gemoeid. Tinder timmert aardig aan de weg in de sportwereld, eerder werd al een partnership met de Italiaanse club Napoli getekend en ook in de Verenigde Staten gebruikt de populaire dating app de sport veelvuldig om zich te presteren.

Met de limousine naar uitwedstrijden

De laatste weken van juli en eerste weken van augustus staan traditioneel in het teken van de Open Dagen, zo ook bij Heracles Almelo. Hoofdsponsor Asito heeft daar een unieke actie gelanceerd waarbij de winnaar als een echte VIP compleet met limousine en de beste plekken in het stadion naar uitwedstrijden gaat. Enige wat je hiervoor hoeft te doen is bij een thuiswedstrijd de Asito-actiebal vangen. De eerste vier ballen werden bij de Open Dag het publiek in geschoten en de actie wordt nog bij acht thuiswedstrijd herhaald.