Het laatste sportmarketingnieuws

Altijd op de hoogte van het laatste sportmarketingnieuws. Dagelijks volgen meerdere updates. 

Vrijdag 22 augustus
2.13 Terabytes data

De eerste wedstrijden in het gloednieuwe Levi's Stadium worden gespeeld en de eerste statistieken over het datagebruik van de fans stromen binnen. Bij één van de eerste 'preseason' wedstrijden werd 2.13 terabytes aan data verbruikt. Tijdens de piek maakten 24,775 fans (ruim een derde) tergelijktijd gebruik van het Wi-Fi netwerk. Gemiddeld maakt een kwart gebruik van het netwerk. Bovenaan staat de app om eten & drinken te kopen, gevolgd door ticketing en video. 

Coca-Cola sponsor van PSV, kledingsponsor Nike haakt mogelijk af
Coca Cola zal spoedig als nieuwe sponsor bij PSV bekend worden gemaakt voor een bedrag tussen €300.000 en €400.000 zo meldt clubwatcher van Voetbal International, Thijs Slegers, op VI Premium. Momenteel is PSV onderhandeling met kledingsponsor Nike over een verlaagde aanbieding. De mogelijkheid bestaat dat PSV kiest voor een andere kledingssponsor. (meer info)

Donderdag 21 augustus
TAG Heuer officiële tijdswaarnemer voor de New York City Marathon

Het Zwitserse merk TAG Heuer is aangesteld als de officiële tijdwaarnemer voor de TCS New York City Marathon voor de komende drie jaar (2014-2016). "De TCS New York City Marathon ligt in lijn met de gedachte van TAG Heuer voor standvastigheid, doorzettingsvermogen en innerlijke kracht. Ruim 42 kilometer hardlopen vereist wilskracht en TAG Heuer is blij om die persoonlijke doelen samen met de atleten te mogen vieren."

Artiesten betalen NFL voor optreden in de rust
De Amerikaanse National Football League ziet de Super Bowl als het voorbeeld om tijdens de rust maximaal commercieel resultaat te behalen en vraagt potentiële artiesten, waaronder Coldplay, Rihanna en Katy Perry, om een bijdrage. In het verleden werden alleen de reiskosten gedekt, het optreden was gratis. In 2015 moet het pay-to-play principe van start gaan.

Maandag 18 augustus
PSV-fans protesteren tegen komst van Wi-Fi in het stadion
The Guardian schrijft over protesten van PSV-supporters tegen de introductie van Wi-Fi in het stadion. Fans in de vakken T en U toonde voorafgaand aan de wedstrijd: "Fuck Wi-Fi Support The Team". De supporters zijn van mening dat door de introductie van technologie het publiek steeds minder bezig is met het supporten van de ploeg. "You can sit at home" en Stand United" waren tevens te zien. (afbeelding: Twitter Awaydays)

Samsung TOP-partner van het IOC tot en met 2020
Samsung heeft de TOP-sponsorship met het Internationaal Olympisch Comité verlengd tot en met het einde van 2020. De Zuid-Koreaanse elektronica gigant is partner sinds de Winterspelen in Nagano 1998 en 'official Worldwide Olympic Partner' in 'Wireless Communication Equipment and Computing Equipment'.