Het laatste sportmarketingnieuws

Altijd op de hoogte van het laatste sportmarketingnieuws. Dagelijks volgen meerdere updates.  

Vrijdag 12 september
Hull City/Tigers staat te koop

Nu de Engelse voetbalbond FA de club Hull City niet, naar wensen van de eigenaar Assem Allam, wil aanpassen naar Hull Tigers is de club te koop gezet zo melden Britse media. De club blijkt al sinds april, vlak na het slechte nieuws, te koop te staan. "Als ik iets zeg, dan doe ik het ook. Ik heb eerder al aangekondigd dat de club te koop zou worden gezet als mijn poging om de naam te wijzigen geblokkeerd zou worden."

Lees meer: Hull City, ben je nu een merk of een club?

Collectieve samenwerkingsovereenkomst in het schaatsen ondertekend
De Nederlandse schaatsbond KNSB, de Vereniging voor Professioneel Schaatsen (VPS) en de Atletenvereniging hebben gisteren hun handtekening gezet onder de nieuwe collectieve samenwerkingsovereenkomst (CSO). De overeenkomst heeft een looptijd van twee jaar en beschrijft onder andere de verdeling van reclamelogo's op de schaatspakken, de premiepot voor langebaanschaatsers, de gezamenlijke investeringen en de kosten. Commerciële teams mogen vier van de acht logo's op de schaatspakken een plaats geven, KPN, sponsor van de KNSB, krijgt drie posities. Voor het resterende logo mogen schaatsers zelf een partij zoeken.

Donderdag 11 september
MLB Roadshow in Rotterdam

De roadshow van American Major League Baselball (MLB) komt zaterdag 20 september naar de parkeerplaats voor de Kuip in Rotterdam. De roadshow belooft naast veel shows ook zelf slaan, gooien, vangen en rennen met baseballprofs. (meer info)

Verboden om kind Messi te noemen
De Argentijnse regering verbiedt ouders om het kind voortaan Messi te noemen. Niet om bureaucratische redenen maar als de enige oplossing voor een potentiële naamcrisis zo meldt een woordvoerder tegen de Spaanse krant Marca. Vervolging is niet mogelijk maar het is volgens de krant vanaf vandaag wel tegen de wet om een kind Messi te noemen. Lionel als voornaam is overigens nog wel toegestaan. (meer info)

Dinsdag 9 september
Deutsche Telekom klaar voor sports betting markt

Deutsche Telekom maakt zich klaar om de online gokmarkt op sportgebied te betreden: "De online gokmarkt van sport is booming en betreden van de markt ligt voor de hand. Het is echter nog niet duidelijk welke producten we gaan aanbieden" zo meldt een woordvoerder tegenover Reuters. Het Duitse nieuwsblad Sueddeutsche Zeitung meldt de bedrijfsnaam Deutsche Sportwetten GmbH (DSW) en verwacht dat de vergunning snel rond zal zijn. (meer info)

Lees alles over: de nieuwe online kansspelwet

Maandag 8 september
Aandeel vrouwelijke sportbestuurders in vier jaar tijd met 1% gestegen
Het aandeel vrouwelijke bestuursleden is wereldwijd in vier jaar tijd met precies 1% gestegen zo blijkt uit de Sydney Scoreboard, een wereldindex van vrouwen in leidinggevende sportfuncties. Het aandeel steeg van 19,7% naar 20,7%. Het aandeel vrouwen in executive posities steeg in 2014, het aandeel vrouwelijke voorzitters bleef gelijk. (meer info)

Real Madrid boekt recordomzet
Real Madrid heeft een recordomzet geboekt van ruim €600 miljoen dankzij een jaarlijkse stijging in de afgelopen jaren van 10,9%. De winst steeg met 4,4% tot €38,5 miljoen en de schulden daalden met 21 procent to €71,5 miljoen zo meldt SportBusiness. In totaal ontving de club ruim €57 miljoen van de UEFA voor deelname aan de Champions League waaronder €10,5 miljoen na de gewonnen finale tegen rivaal Atletico Madrid.

2.000 ACS-deelnemers halen €1,9 miljoen op voor ALS
Zondag zwommen ruim 2.000 mensen door de Amsterdamse grachten om geld op te halen voor onderzoek naar de spierziekte ALS en de teller stond uiteindelijk op bijna 2 miljoen euro. Amsterdam City Swim werd voor de derde keer in de hoofdstad georganiseerd en vorig jaar werd 1,6 miljoen euro opgehaald.

Verkoop in de VS: adidas nummer 3, Under Armour nummer 2
Adidas is in Verenigde Staten voor het eerst gedaald naar de derde plaats in de verkoop van sportschoenen en komt nu na Under Armour . Adidas AG zag de verkoop in 2014 met 23% dalen tot $1.2 miljard. Under Armour zag de verkoop van schoenen met 20% stijgen tot $1.2 miljard. Beide sportmerken liggen ver achter op Nike, het grootste sportmerk ter wereld noteerde $8,9 miljard. (meer info)