Het laatste sportmarketingnieuws

Altijd op de hoogte van het laatste sportmarketingnieuws. Dagelijks volgen meerdere updates.

Donderdag 6 november
PSV sluit kledingdeal met Umbro International en Sportconcept, dat Umbro distribueert in Benelux, Duitsland en Zwitserland zo meldt Thijs Slegers van Voetbal International op Twitter. "Nike wilde PSV geen geld meer betalen. Umbro doet dat wel. Bovendien krijgt PSV bij Umbro wél een zware stem in het tenue-ontwerp."

Schaatsen in gevaar
"Als er niets snel wezelijk iets verandert, staat over twintig jaar het schaatsen niet meer overeind" zegt Marnix Wieberdink, directeur van SportNavigator in De Telegraaf. "Het commerciële model in Nederland, gedragen door de enorme exposure op televisie, zorgt ervoor dat de merkenteams specifieke kennis kunnen inkopen, frequenter en onder betere omstandigheden kunnen trainen en hun begeleiding beter op orde hebben.  Als je iedere dag één procent beter kunt trainen, heb je over een periode van vier jaar lichtjaren voorsprong. En dan krijg je resultaten zoals in Sotsji.” De ISU moet een aansprekende internationale propositie creëren zegt Wieberdink. "Uiteindelijk krijg je dan vanzelf internationale sponsors.” (lees meer)

FOX Sports verovert Spaanse voetbalrechten
FOX Sports heeft tot en met 2018 de exclusieve uitzendrechten verworven van de Spaanse bekerfinale, de Spaanse Supercup en de vriendschappelijke thuiswedstrijden van het Spaanse nationale elftal. Het eerste Spaanse voetbal is al te zien op 18 november als Spanje wereldkampioen Duitsland ontvangt. De Spaanse beker staat ook wel bekend als de ‘Copa del Rey’, de Spaanse Supercup, of Supercopa, geldt als de officiële start van het Spaanse voetbalseizoen. De strijd om deze beker wordt uitgevochten tussen de landskampioen (Primera Division) en bekerwinnaar (Copa del Rey).

Woensdag 5 november
LottoNL-Jumbo

Vanaf 2015 rijden de wielrenners van LottoNL-Jumbo in een nieuw wielershirt, officeel goedgekeurd door de UCI.

Guiness World Records: Golf met de langste golf club ter wereld
De Amerikaan Michael Furrh speelt golf met een club van ruim 600 centimeter. (bekijk de video)

Dinsdag 4 november
Tennis verliest van hockey en voetbal

Tennisverenigingen raken leden kwijt en drijgen te verdwijnen. In vier jaar tijd is het aantal leden met 14 procent gedaald tot 615.000 leden. Het zijn vooral jongeren die zich minder vaak aanmelden. Sporten in teamverband, zoals bij voetbal of hockey, krijgt de voorkeur. (meer info)

Maandag 3 november
Emirates en Sony stoppen FIFA-sponsoring

Der Spiegel meldt dat Sony en Emirates opstappen als sponsor van de wereldvoetbalorganisatie FIFA. Beide bedrijven waren acht jaar lang partner en het opstappen zou te maken hebben met het slechte imago van FIFA. Voor Emirates is de exit 100% zeker, FIFA heeft dit bevestigd, bij Sony is de toekomst nog onduidelijk. (meer info)

Mizuno en TCS Marathon Amsterdam verlengen tot en met 2020
Mizuno en TCS Marathon Amsterdam hebben de sponsoring verlengd tot en met 2020. Het sponsorcontract loopt al 15 jaar en liep in 2016 af zo meldt Sponsorreport. Eén van de redenen is dat de samenwerking beide partijen uitstekend bevalt, zodat zij op dezelfde wijze met elkaar door willen gaan. Ook was er belangstelling van andere partijen. Nu is er voor alle betrokkenen duidelijkheid. Het Japanse sportmerk is niet alleen tot en met het evenement in 2020 sponsor van de feitelijke marathon, maar tevens titelsponsor van de Mizuno Halve Marathon.

Aegon en Fonds Gehandicaptensport verlengen samenwerking
Fonds Gehandicaptensport en Aegon hebben de samenwerking tot en met 2017 verlengd. Aegon verlengt het 1%FairShare contract en steunt hiermee Special Olympics Nederland en de Koninklijke Nederlandse Roeibond. De ondersteuning van Fonds Gehandicaptensport doet Aegon op basis van het 1%FairShare® concept. Aegon is een van de vijf founding partners van dit unieke sponsormodel. Sportsponsors besteden 1% bovenop hun sponsorbudget aan de gehandicaptensport, omdat 1% van de sporters in Nederland te maken heeft met een handicap. Hiermee worden zowel mensen met een verstandelijke als ook met een lichamelijke handicap ondersteund. Als1Team Fonds Gehandicaptensport, Ajax en hoofdsponsor Aegon werken momenteel samen in de campagne

‘Als1Team’
Deze campagne heeft als doel om geld in te zamelen om zo 5% meer sporters met een handicap op de voetbalvelden te verwelkomen en tevens om de bekendheid van het Fonds bij het voetbalpubliek te vergroten. Zowel Ajax 1 als Jong Ajax en de Ajax Dames spelen tijdens de uitwedstrijden in Nederland en België tot eind van 2014 in een uitshirt met daarop het logo van Fonds Gehandicaptensport in plaats van het logo van Aegon.