Het laatste sportmarketingnieuws

Altijd op de hoogte van het laatste sportmarketingnieuws. Geregeld volgen nieuwe updates.

Dinsdag 23 december
Nationale-Nederlanden komende drie jaar hoofdsponsor Marathon Rotterdam en CPC Loop Den Haag
Verzekeraar Nationale-Nederlanden (NN Group) is voor de komende drie jaar de nieuwe hoofdsponsor van de Rotterdam Marathon en de CPC Loop in Den Haag (beide georganiseerd door Golazo Sports Nederland, Like2Run) zo meldt Sponsorreport. NN heeft hardlopen tot speerpunt gemaakt van zijn sportsponsoring. NN-CEO Lard Friese: 'We zijn trots dat we deze toonaangevende hardloopevenementen gaan sponsoren. Hiermee willen wij de sport en iedereen die zelf loopt op structurele wijze ondersteunen. Hardlopen is een sport voor iedereen, jong en oud, en verbindt verschillende generaties. Hardlopen past perfect bij NN’s doel om een bijdrage te leveren aan het algemene en financiële welzijn en eenieder aan te moedigen gezond te leven.' (lees meer)

Maastricht ontvangt Ironman-wedstrijd
Maastricht ontvangt op 2 augustus 2015 een wedstrijd uit de Ironman-serie, de triatlon over de langste afstanden (3,86 kilometer zwemmen, 180,2 kilometer wielrennen en 42,195 kilometer hardlopen, de marathonafstand). De ligging en goede bereikbaarheid waren doorslaggevend.

KNVB haalt de stekker uit de BeNe League
Het einde van de BeNe League is in zicht. 1 maart 2015 komt een einde aan de Nederland-Belgische competitie zo meldt Sport & Strategie. "Na intensief overleg afgelopen maanden zijn de clubs en de voetbalbond tot de conclusie gekomen dat er financieel en sportief onvoldoende perspectief voor de Nederlandse clubs is om de BeNe League voort te zetten. Daarmee is het huidige seizoen het laatste seizoen van de BeNe League. De KNVB en KBVB bespreken nog of de samenwerking op een andere manier vorm kan krijgen." (lees meer)