Altijd op de hoogte van het laatste sportmarketingnieuws. Dagelijks volgen meerdere updates.
Vrijdag 20 maart
Twee mooie vacatures in de sport
Het MYLAPS Experience Lab is een nieuw bedrijfsonderdeel van MYLAPS Sports Timing dat producten en diensten maakt voor de individuele sporter/ racer. De producten hebben als doel het inzicht in de sport en de beleving van de sporter / racer, zowel tijdnens trainingen en wedstrijden te verbeteren. MYLAPS is op zoek naar een data analist/ database markteer. Het snelgroeiende merk New Balance ter versterking van het team op zoek naar een account manager. Een sportief sales talent met uitstraling en "can do" attitude.
Persconferentie Guus Hiddink te volgen via Meerkat
Vandaag om 12 uur is de presconferentie van Guus Hiddink niet alleen live te volgen via OnsOranje.nl maar ook via het populaire Meerkat.
#LikeAGirl - Campaign of the Year
De Amerikaanse #LikeAGirl campagne van Proctor & Gamble en Always is gekozen tot Campaign of the Year. De jury was onder de indruk van de culturele beweging en invloed die het merk in staat was te creëren met de campagne zo meldt CommunicatieOnline. De video is op Youtube meer dan 76 miljoen keer bekeken en toont een meisjes die toon was sporten 'als een meisje' voor hen betekend. Een aanrader!
Donderdag 19 maart
Under Armour kledingsponsor van Sao Paulo
Het Amerikaanse sportmerk Under Armour heeft een belangrijke slag geslagen op de Braziliaanse voetbalmarkt. Under Armour is vanaf mei de komende vijf jaar de kledingsponsor van topclub Sao Paulo, naar verluidt in totaal voor 41 miljoen euro.
WK wielrennen: -9,3 miljoen euro
Het WK wielrennen in het Spaanse Ponferrada ziet mogelijk een verlies van 9,3 miljoen euro tegemoet. Het verlies zou onder meer te wijten zijn aan betalingen aan de UCI (5 miljoen euro), overuren van gemeentemedewerkers en werkzaamheden in het stadscentrum zo meldt NU.nl. De eerste schatting komt uit op een verlies van 2,7 miljoen euro.
Woensdag 18 maart
Bedenker Moneyball adviseur bij AZ
AZ verwelkomt de Amerikaans Billy Beane als adviseur bij de club. In de jaren negentig ontwikkelde Billy Beane een nieuwe methode om op basis van statistieken te bepalen wie er zouden spelen en wie er werden aangetrokken. Destijds bij de honkbalkclub Oakland Athletic en later werd een boek over hem geschreven genaamd Moneyball. Het boek is tevens verfilmd. Eenhoorn is regelmatig te gast geweest bij BNR Sportzaken om daar te vertellen over de mogelijkheden van 'Moneyball'.
Lees meer: BNR Sportzaken met Robert Eenhoorn
Tottenham Hotspur speelt komende zaterdag met logo van het goede doel op de borst
Naar het voorbeeld van Ajax en Fondsgehandicaptensport speelt Tottenham Hotspur komende zaterdag in de wedstrijd tegen Leicester City met het logo van AIA China Youth Football Development op de borst zo meldt FC Business. De shirts worden tevens geveild en de opbrengst gaat naar het programma waarmee duizenden kinderen in China kunnen voetballen.
Dinsdag 17 maart
Belang van gezonde voeding, nieuwe campagne Campina
NOC*NSF en Campina gaan samen het belang van goede voeding onderschrijven. Maar liefst 9 miljoen Nederlanders sporten minimaal één keer per week. Niet alleen omdat het gezond is, maar vooral ook omdat we het leuk vinden. Uit onderzoek blijkt dat 81% het ‘goede gevoel’ na afloop het allerleukste vindt aan sporten. In de nieuwe campagne, in samenwerking met TBWA\Neboko, 'Sterk met Campina' is Olympisch kampioen Epke Zonderland te zien.
Geen Berlijn maar Hamburg gekozen voor Duitse kandidatuur Zomerspelen 2024
Hamburg is gekozen als speelstad voor de Duitse kandidatuur bij de Zomerspelen van 2024 zo meldt Reuters. In totaal kozen 18 van 33 top-sportorganisaties voor Hamburg. "Hamburg biedt een fascinerend en compact concept." Boston en Rome hebben zich kandidaat gesteld. Baku, Doha, Istanbul en Parijs zijn tevens geïnteresseerd.
Pieter Kuijpers in het MT van Triple Double
Pieter Kuijpers wordt toegevoegd aan het managementteam van Triple Double. “Pieter is na de start van zijn carrière bij PUMA binnen ons bureau al snel uitgegroeid tot een vaste waarde. Hij is na 4 jaar inmiddels te vinden op heel ons speelveld. Naast kopman op een aantal grote klanten (o.a. Unibet, Ricoh, BDO, M Line en Bovag) coacht hij dagelijks junior en medior sportmarketeers en vertegenwoordigt hij Triple Double op allerlei podia. Daarbij heeft hij veel online en social expertise. Zijn toetreden bewijst wederom (eerder gingen Guus Pennings, Ruud van der Knaap, Cas Biesta en Koen van Haastert hem voor) dat talent en passie volop kansen krijgt binnen ons bureau”, aldus partner Michel van Grunsven.
Maandag 16 maart
Sponsoruitgaven stabiliseren
De sponsoruitgaven in Nederland zijn het afgelopen jaar bijna op hetzelfde niveau uitgekomen als een jaar eerder en stabiliseren rond 800 miljoen euro zo blijkt uit de nieuwste SponsorMonitor 2015. De verwachting is dat 2015 een lichte stijging laat zien. Gezamelijk zijn de top 100 grootste sponsoren goed voor ruim 292 miljoen euro. Rabobank is de nog steeds de grootste sponsor van Nederland met een bedrag van 35 miljoen euro. Nike en adidas volgen op plaats twee en drie. ING stijgt van plaats 14 naar 4, het uitgebreide programma voor amateurvoetbal in Nederland is daarvan de oorzaak.
Iniesta investeert in First V1sion
Een van de grootste voetbalsterren ter wereld, Andrés Iniesta, steunt het Spaanse bedrijf bekend van de draagbare camera in het shirt: FirstV1sion. Ook de Spaanse telecomgigant Telefonica investeert 60.000 euro. FirstV1sion biedt live-beelden vanaf de borst gefilmd.
Lees meer: Camera voor het eerst volledig verweven in sportkleding met First V1sion
Adidas stapt uit de onderhandelingen met NBA
Adidas zal na 2017 niet langer de kledingsponsor zijn van de Amerikaanse basketbalcompetitie NBA zo meldt Portland Business Journal. Het Duitse sportmerk is uit de onderhandelingen voor een contractverlenging en gaat zich focussen op nieuwe producten en meer individuele NBA-spelers. Adidas tekende in 2006 een contact voor de periode van 11 jaar, naar verluidt voor 400 miljoen dollar. De onderhandelingen liepen al sinds 2012.
NFC in schoenen van adidas
Adidas gaat Near Field Communication (NFC) in schoenen verwerken om langer met consumenten in contact te blijven zo meldt innovatiespecialist Jon Warner tijdens een panel op SXSW. Adidas weet op dit moment niet wie welke producten koopt en wil meer contactmomenten met de klant. De komende Superstar-lijn wordt uitgerust met NFC.