Het laatste sportmarketingnieuws: holografische persconferentie en betalen met je shirt

In de week waarin 150.000 fans naar Rotterdam kwamen om Feyenoord als kampioen van Nederland te huldigen lees je hier het laatste sportmarketingnieuws. Een verzameling van nieuws, feiten en artikelen die de wereld van sportmarketing weer in helder perspectief zetten.

Napoli maakt als eerste voetbalclub gebruik van Tinder

In het eerste bericht komt voor Nederlandse voetbalfans een oude bekende in beeld: Arek Milik. De oud-spits van Ajax vertrok vorige zomer naar Napoli om de geliefde Gonzalo Higuain te vervangen. De eerste maanden verliepen voorspoedig met veel en belangrijke doelpunten, maar enige maanden later moest Milik vanwege een blessure veel wedstrijden vanaf de tribune meemaken. Nu is de Poolse spits weer fit en om zijn terugkeer te vieren heeft Napoli niet alleen haar toevlucht gezocht tot Facebook, Twitter en Instagram maar ook tot Tinder. Immers wereldwijd de nummer één app om elkaar te ontmoeten. Napoli is naar eigen zeggen de eerste voetbalclub die gebruik maakt van Tinder. In de onderstaande video legt de spits het haarfijn uit.


Betalen met je shirt bij Schalke 04

Schalke 04 is al sinds jaar en dag één van de meest innovatieve voetbalclubs ter wereld. Al sinds 2001 heeft de club een verschuifbaar veld en dak, vergezeld door een enorm scorebord. De volgende innovatie zit komend seizoen in het shirt, want daarmee kunnen fans contactloos gaan betalen. Contactloos betalen is een wereld die in de Nederlandse sportmarketing nog onderbelicht blijft maar in Duitsland inmiddels wijd is verspreid. Vijf jaar geleden maakten we een aantal blogs over de technologie, werkwijze en het marketingpotentieel. De club werkt samen met de online supermarkt AllyouneedFresh en de chip wordt vooraf geïnstalleerd. Alles wordt uitgelegd in de onderstaande video.


Primeur: persconferentie via hologrammen

Een opvallende actie uit Duitsland. FC Bayern München deed voor het eerst een persconferentie via hologrammen. En hoe dat eruit ziet? Dat zie je hieronder.


Richtlijnen voor tweets in Premier League

Hoe stuur je na de wedstrijd een goede tweet? Een tweet met de juiste inhoud en emotie. De Premier League heeft handige richtlijnen voor iedere speler om te volgen.