Het nieuwe SPORTNEXT magazine over datamarketing in de sport!

Het wereldkampioenschap voetbal maakt deze weken eens te meer duidelijk hoe belangrijk de rol van technologie in de sport is. In het nieuwe nummer van SPORTNEXT magazine is er ook veel aandacht voor technologische vernieuwingen in de sportwereld. We bespreken onder meer de kansen van de digitale economie voor de sportmarkt.

Peter Sprenger schetst in een interview de essentie van datamarketing en haar gevolgen voor de sportmarkt. En we kijken hoe FC Twente, FC Utrecht en AZ via uitgekiende algoritmes hun aanhang vasthouden en vergroten.

Richard Plugge schrijft exclusief voor het SPORTNEXT magazine over het samenwerkingsverband Velon, dat wielerfans in het hart van het wielerpeloton brengt. Het initiatief zet van binnenuit in op fanbeleving.

In het nieuwe SPORTNEXT magazine verder ook een overzicht van de trouwste sponsors van Nederland en België. Met onder meer Philips en PSV, Amstel Gold Race en Lotto.

Wie al jaren in de sponsorwereld rondloopt, is Mick de Haas. Hij was onder meer verantwoordelijk voor de activatie van het partnership VISA Europe met de Olympische Spelen en de begeleiding van ING naar het hoofdsponsorschap naar Renault F1, een van de grootste sponsorcontracten ooit gesloten in de Formule 1. De Haas laat in een uitgebreid interview zijn licht schijnen over de koningsklasse van de autosport en is niet mild. "Als het zo doorgaat, is de Formule 1 binnen vijf jaar dood."

Curling is juist een sport die momenteel springlevend is. Dankzij een uitgekiende strategie wisten de Nederlandse Curling Bond en Triple Double een van de kleinste sporten van Nederland op de kaart te zetten

Dit en nog veel meer is te lezen in het SPORTNEXT magazine!

Bestel het SPORTNEXT magazine